Cinemagap و فیلم Snowpiercer;

پادکست نقد و بررسی فیلم “برف شکن” Snowpiercer

کارگردان: جون هو بونگ  Joon-ho Bong

بازیگران: کریس ایونس Chris Evans، تیلدا سوینسون Tilda Swinton، جیمی بل Jamie Bell

ژانر:  اکشن، تریلر، درام، علمی تخیلی

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان و حسین

خلاصه داستان فیلم چیست؟

داستان این پس از پخش شدن گازی سرما ساز در سطح کره زمین می باشد که با یخ بندان زمین تقریبا تمام زندگی های جاندارن کره ی زمین را نابود کرده است و حالا نجات یافتگان در قطاری بنام Snowpiercer درحال سفر می باشند که آن نیز طبقه بندی شده است . در این فیلم مشاهده می کنیم که افراد ساکن در طبقه ی پایین قطار (فقیر) تصمیم می گیرند تا در مقابل افراد پولدار و مرفه طبقه ی دیگر قطار شورش کنند و …

چرا باید این فیلم را دید؟

فیلم Snowpiercer از آن دست فیلمهایی است که بعد از دیدن آن حسابی به فکر فرو می روید. قطاری که نمادی از تمامی نظام های توتالیته است. افرادی که می خواهند شورش کنند و جزئیاتی که بسیار دقیق در جای جای فیلم دیده می شود. بدون شک این فیلم در کنار لایه های عمیق داستانی که مطرح می کند، اکشنی گیرا و تعلیقی زیاد ارزشی برای بیش از حتی یکبار دیده شدن را دارد.

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

کریس ایونس. او در فیلمهای زیادی بازی کرده که اوایل بعنوان بازیگر نقش اول ازش استفاده نمی شد. اما با بازی در انواع و اقسام فیلمهای سوپرقهرمانی من جمله سری فیلمهای “کاپیتان آمریکا” و “انتقام جویان Avengers” و “چهار شگفت انگیز fantastic four” به ناگاه بعنوان بازیگر فیلمهای پر هزینه هم درخشید و بعنوان نقش اول فیلمهای پرهزینه نیز پذیرفته شد.

اما تیلدا سوینسون که به نظرم یکی از بازیگران حرام شده در هالیوود است. بازی او در این فیلم هم مثل بقیه کارهاش هم چشمگیر است. یکی از فیلمهای زیبای دیگر او که قدرت بازیگری اش را به رخ می کشد، فیلم “باید درباره  کوین صحبت کنیم We need to talk about Kevin”، که حتماً ارزش دیده شدن را دارد.

سابقه کارگردان چیست؟

فیلمسازی از کره جنوبی که عمده شهرتش را هم مدیون ساختن فیلمهای کره ای است که بارزترین مشخصه آن خشونت آن است. از کارهای قابل اعتنای او می توان به فیلم “خاطرات یک قاتل Memories of a murder” اشاره کرد.

 فیلم مناسب چه کسانی است؟

درجه فیلم R و خشونت فیلم بسیار بالاست. این فیلم مناسب دوستداران سینمای اکشن و همچنین کسانی است که دوست دارند فیلمهایی عمیق همراه با تعلیق را تجربه کنند.

 آنچه در این پادکست خواهید شنید

قطار ابدی
کاپیتالیسم و سوسیالیسم دو روی یک سکه
منو یه کوپه و یک تبر
اخر الزمان سرد و غذاهای مقوی

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود پادکست به حجم ۲۸ MB

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
Terminatrix IX9
Terminatrix IX9
۸ آذر, ۱۳۹۹ ۶:۲۳ ب٫ظ

من یه سری فیلم های متفرقه تو هاردم داشتم که از دیگران گرفته بودم. بعد خواستم ببینمشون و بررسی کنم که فیلم های مزخرف رو حذف کنم. دقیقا از اولین فیلمی که شروع کردم به دیدن، اسنوپیرسر بود که از بس خوب بود، منصرف شدم از حذف کردن و رفت جزو بهترین هام.

Mojtaba.b89
Mojtaba.b89
۱۷ شهریور, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

سلام ضمن خسته نباشید و احترام به نظرات شما ، این پادکستتون رو چندان نپسندیدم . اول از همه این رو اعلام کنم که این یکی از برترین فیلمهای عمرمه و شدیدا عاشقشم و بهش ۱۰ می دم علی رغم ایرادات ریزی داره و به نظرم کاملا فیلم جدیه. همون طور که خودتون هم اشاره کردید و از اطلاعات عمومی خوبی هم برخوردار هستید ، این فیلم نگاه متفاوتی نسبت به اکثریت آثار آمریکایی داره ولی نگاه شما به اثر همچنان همراه با دریچه نگاه به سایر فیلمها بود شاید بشه تفاوت و مستقل بودن این فیلم رو یه جورایی… ادامه دیدگاه »