;

پادکست نقد و بررسی فیلم “مهتاب” Moonlight

کارگردان: بری جنکینز Barry Jenkins

بازیگران: ماهرشالا علی Mahershala Ali، دوان ساندرسون Duan Sanderson، شریف ارپ Shariff Earp، نائومی هریس Naomie Harris

ژانر: درام

محصول: آمریکا

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، بهرام و نادیا

خلاصه داستان فیلم چیست:

شایرون پسری خجالتی است که در یکی از محله های خشن شهر میامی همراه با مادرش زندگی می کند او که مدت های پیش پدرش را از دست داده و همیشه توسط بچه های بزرگتر مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرد پس از آشنایی با خوان که یک فروشنده مواد مخدر است تصمیم می گیرد همراه با او قدم در مسیر تاریکی بگذارد که…

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

فیلم متکی به بازیگران و قدرت ستاره ای نیست، هر چند که ماهرشالا علی به خاطر بازی در این فیلم اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رو بدست آورد.

چرا باید این فیلم را دید؟

خب دلیلی بهتر از اینکه این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم امسال رو گرفت، هر چند که موقع اهدا جایزه آبروریزی بسیاری شد و اول اسم فیلم لالالند عنوان شد. در کل بعد از فیلم لالالند، این فیلم تحسین شده ترین فیلم سال ۲۰۱۶ بود.

افتخارات فیلم در اسکار ۲۰۱۷:

برنده بهترین فیلم

برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: ماهرشالا علی

برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی

نامزد بهترین کارگردانی

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن: نائومی هریس

نامزد بهترین موسیقی متن

نامزد بهترین فیلمبرداری

نامزد بهترین تدوین

کارگردان این فیلم کیست؟

بری جنکینز: کسی که تنها فیلم Medicine for Melancholy رو قبل از این فیلم کارگردانی کرده بود. حالا باساخت فیلم “مهتاب” ره صد ساله رو یک شبه رفت و تمام توجهات رو به خودش و فیلم بعدی اش جلب کرد.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۹ سال توصیه نمی شود. فیلم بدلیل موضوع خاص، و مسائلی که در طول فیلم مطرح می کنه فقط مخاطبین بزرگسال رو هدف قرار داده و تماشا کردنش برای گروه سنی پایین تر به هیچ وجه توصیه نمیشه.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:
سفید و سیاه

خشونت، تنهایی و دیگر هیچ

اسکاری از دست رفته

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۹ MB

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

12 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
نگین
نگین
۱ مرداد, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ

من همون اول که آقای بهرام به همجنس گرایی همانند بیماری قابل درمان نگاه کردند پادکست رو قطع کردم چون حدس میزدم که جملات ناراحت کننده بیشتری میشنوم، چون همجنس گرایی قطعا چیز قابل اکتساب یا درمانی نیست و صرفا یک گرایش کمتر رایجه، فکر میکنم که باید این رو در نظر بگیرید که شما شنونده همجنس گرا هم دارید، و نمیتونید بخاطر اینکه دولت و کشور اجازه نمیده درباره این موضوع بحث جامعی بکنید این رو کلا رد کنید، بنظرم خیلی بهتره مسئله ای اصلا مطرح نشه اگه قرار هست اشتباه مطرح بشه، و البته امیدوارم ادامه پادکست بهتر… ادامه دیدگاه »

پوریا
پوریا
۱۷ فروردین, ۱۳۹۶ ۳:۴۸ ب٫ظ

با عرض سلام خدمت دوستان عزیزم و تشکر از پادکست و بررسی فیلم مهتاب. متاسفانه هرچقدر منتظر شدیم تا نظر کارشناسان عزیزمان در راستای نقات قوت و ضعف فیلم را دریابیم چیزی دستگیرمان نشد و تمام ۴۰ دقیقه بررسی فیلم به چرائی فلسفه همجنس گرائی گذشت… و صد البته که همین مسئله از نقاط بسیار کور این فیلم بود که نه ورودش مشخص شد و نه خروجش… نکته ای که چندین بار به کیان عزیزم نیز یاداور شده ام این است که گاها بحث‌هایتان از روند بررسی فیلم خارج شده و به یک بحث دورهمی‌تبدیل می‌شود. با شناختی که از… ادامه دیدگاه »

نادیا
نادیا
۱۷ فروردین, ۱۳۹۶ ۷:۲۰ ب٫ظ
Reply to  پوریا

نادیا: سلام دوست عزیز با نظرتون موافقم که توی این پادکست بحث ما بیشتر به سمت تحلیل شخصیت نقش اول فیلم رفت و کمتر به خود فیلم از دید تکنیکی و محتوایی پرداخته شد. من شخصاً خودم رو کارشناس نمیدونم و دیدگاهم در مورد پادکست ها همونه که شما گفتین، یعنی یه گپ و گفت دوستانه که ممکنه به مخاطب کمک کنه که جنبه هایی از فیلم رو که خیلی بهشون توجه نکرده بود با دقت بیشتری ببینه. فکر میکنم کیان به عنوان اداره کننده پادکست ها بتونه به اجرای نظر شما کمک کنه و بحث ها رو هدایت شده… ادامه دیدگاه »

پوریا
پوریا
۱۸ فروردین, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
Reply to  نادیا

نادیای عزیز؛
به هر حال وقتی پادکست بعنوان نقد و بررسی فلان فیلم معدفی می‌شود و در کانال تلگرام و سایت مخاطبین قابل توجهی دارد دیگر نمی‌توان اسم گپ و گفت دورهمی برآن نهاد و باید از دید تخصصی ان را پی‌ گرفت.
برای همه شما عزیزان احترام قائلم و منتظر پادکست های تخصصی تر در آینده خواهم ماند.
پایدار باشید.

Sami_R
Sami_R
۱۶ فروردین, ۱۳۹۶ ۳:۵۶ ب٫ظ

سلام و خیلی ممنون از تهیه پادکست این فیلم … من با نظر آقا بهرام بیشتر موافقم و نیازی نیست حرف های ایشون رو تکرار کنم و به فیلم۷/۱۰ میدم ولی تو این فیلم برای آدم سوال میشه که گرایش به همجنس بخاطر شرایطه یا ژنتیک؟ یا هر دو مورد میتونه به نحوی باشه ؟! مثلا فیلمی که بر اساس واقعیت هست به نام Prayers for Bobby نشون میده پسری که تو خانواده کاملا مذهبی تقریبا نرمال و موفق بزرگ شده همچین میل جنسی ای پیدا کرده و ماردش هم با مسائل مذهبی و روان درمانی میخواست پسرش رو درمان… ادامه دیدگاه »

نادیا
نادیا
۱۷ فروردین, ۱۳۹۶ ۷:۱۳ ب٫ظ
Reply to  Sami_R

نادیا: دوست عزیز، ممنون از کامنت شما در مورد اینکه همجنس گرایی چرا به وجود میاد، مثل تقریباً تمامی موارد دیگه ای که فردی کارکردهای روانی متفاوتی با دیگران پیدا میکنه (از موارد ساده تر و شایع تر مثل فرضاً افسردگی گرفته تا موارد پیچیده تری مثل انواع اختلالات شخصیت) هنوز در علم روانشناسی جواب مشخصی وجود نداره. چیزی که قطعی هست اینه که در تمامی این موارد دو عامل مهم ژنتیک و محیط نقش دارن و مثلاً مشخص شده که اختلالاتی از قبیل وسواس، زمینه ژنتیکی قوی دارن. البته باز هم این به این معنا نیست که اگر کسی… ادامه دیدگاه »

محمدرضا
محمدرضا
۱۵ فروردین, ۱۳۹۶ ۲:۳۹ ق٫ظ

سلام
میخواستم در جواب خانم نادیا که میگفتن چرا فیلمى در مورد دختر بچه ها از سن کودکى تا بزرگسالى ساخته نمیشه بگم که فیلم Nymphomaniac از Lars von Trier رو واسه جواب سوالشون قبول میکنن یا نه؟

محمدرضا
محمدرضا
۱۵ فروردین, ۱۳۹۶ ۸:۳۱ ب٫ظ
Reply to  Cinemagap

ممنونم از پاسخ کاملتون

Alireza
Alireza
۱۲ فروردین, ۱۳۹۶ ۱:۳۷ ب٫ظ

سلام
آقای کیان :/
چجوری این فیلمو میگین لایق نبود ؟!
فیلمی فوق العاده و داستانی جالب
تابحال فیلمی به این خوش ساختی و مفهومی ندیده بودم !
این فیلمو شما هنوز از زاویه سیاه پوستا ندیدین
این فیلم باید درک بشه !
__________________________
سلام. کیان در این پادکست نظر خودشو میگه و می بینید که هر کدام از همکاران ما هم نظرات متفاوتی دارند. اما به نظرم این فیلم از اون دست فیلمهاست که بعضی خیلی دوستش دارندو بعضی اصلا. ممنون از شما.
گروه سینماگپ

پوریا
پوریا
۲۰ فروردین, ۱۳۹۶ ۶:۳۴ ب٫ظ
Reply to  Alireza

دوست عزیزم‌جدای از اینکه فیلم خوب است یا بد، بنظرم اگر این بهترین فیلمی بوده که تابحال دیده‌اید، می‌یایستی کمی بیشتر فیلم ببینید.