;

پادکست نقد و بررسی فیلم “امتیاز نهایی” Match Point

کارگردان: وودی آلن Woody Allen

بازیگران: اسکارلت جوهانسون Scarlett Johansson، جاناتان ریس میر Jonathan Rhys Meyers، امیلی مورتیمر Emily Mortimer

ژانر: درام | عشقی| تریلر

محصول: آمریکا ۲۰۰۶

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، تکتم و سهند

میکس و مسترینگ:

کامران صاحبی (با تشکر از ایشان که صمیمانه ما را یاری می کنند)

خلاصه داستان فیلم چیست:

فیلم داستان یک تنیس باز حرفه ای سابق را روایت میکند. در یکی از حساس ترین مقاطع زندگی، او عاشق دختر بازیگری می شود که قرار است به زودی با دوستش ازدواج کند. موضوع وقتی پیچیده تر می شود که او خود متاهل است و …

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

هر چند “اسکارلت جوهانسون” با بازی در این فیلم بعنوان بازیگر نقش مکمل زن، نامزد گلدن گلوب شد، اما خب یکی از بهترین بازی های خودش رو در این فیلم انجام داد، و بدون شک ستاره اصلی این فیلم اوست.

هر چند که در کنار او باید به نام “جاناتان ریس میر” هم اشاره کرد، که البته ستاره ای به مراتب کم فروغ تر از “اسکارلت جوهانسون” است.

چرا باید این فیلم را دید؟

دلیل آن ساده است، چون این فیلم یکی از بهترین فیلمهای وودی آلن است که با استقبال بسیار زیادی از سوی تماشاگران، منتقدین و حتی مخالفان سینمای آلن قرار گرفت. داستان خوب در کنار بایدها و نبایدها و انتخاب های اخلاقی که شخصیت ها در کشمکش آن قرار می گیرند، حتما ارزش وقت گذاشتن و تماشا را دارد. دیدن این فیلم را از دست ندهید.

کارگردان این فیلم کیست؟

وودی آلن: او یکی از مهمترین کارگردان صاحب سبک سینمای امروز جهان است. حتی اگر با دیدن فیلم های اخیر او ناامید شده باشید، هرگز نمی توانید او را نادیده بگیرید. مخصوصا اینکه فیلم Match Point یکی از بهترین فیلمهای اوست. البته قبلا در خصوص او با فیلم “کافه سوسایتی” صحبت کرده بودیم.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم که با درجه R اکران شده، در ابتدا بدلیل موضوع و بعد بعلت شیوه روایت داستان مناسب بزرگسالان است. البته بر خلاف خیلی از فیلمهای دیگه وودی آلن، این فیلم می تونه با اغلب سینمادوستان ارتباط برقرار کنه.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:
وودی الن در گذر سالها

درخششی که بعد از مدتها آمد و بعد از آن هم دیگر تکرار نشد

پیچیدگیهای یک انتخاب اخلاقی

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۰ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

1 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
فومنی
فومنی
۲۳ آبان, ۱۳۹۸ ۹:۰۳ ب٫ظ

“خطر اسپویل” در صورتی که فیلم را ندیدید، از خواندن این نظر صرف نظر کنید:
فیلمی معمولی بودبابازیگرانی درخشان خصوصابازیهای ا سکارلت جوهانسون وبازیگرجوان وایرلندی جاناتان ریس میر .پایان بندی فیلم جالب نبودوایراداتی درفیلمنامه وجود داشت مثل سکانسی که کارآگاه درخواب نحوه قتل ها را خواب می بیند!! اگراول وآخرفیلم نام وودی آلن حذف هم می شداتفاق خاصی برای بیننده نمی افتاد.