;

پادکست نقد و بررسی فیلم “همه می دانند”

کارگردان: اصغر فرهادی

بازیگران: خاویر باردم Javier Bardem، پنه لوپه کروز Penélope Cruz، ریکاردو دارین Ricardo Darín

ژانر: جنایی| درام| رازآلود

محصول: اسپانیا ۲۰۱۹

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، سالومه و بهرام

میکس و مسترینگ:

کامران صاحبی (با تشکر از ایشان که صمیمانه ما را یاری می کنند)

خلاصه داستان فیلم چیست:

لورا، زنی اسپانیایی که اکنون با همسر و فرزندانش در آرژانتین زندگی می کند، به همراه دو فرزندش به روستای خود در اسپانیا بر میگردد تا در جشن عروسی خواهرش شرکت کند. اما یک سری از اتفاقات پیش بینی نشده زندگی او و اطرافیانش را در این سفر دستخوش تغییر می کند که …

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

این فیلم یکی از پرستاره ترین فیلمهای اصغر فرهادی است. “پنه لوپه کروز” و “خاویر باردم” ، زوج بسیار محبوب اسپانیایی در کنار ریکاردو دارین، وزن ستاره های فیلم را بالا برده. و هر سه نفر هم بازی خوبی در فیلم ارائه داده اند.

چرا باید این فیلم را دید؟

به سادگی دلیلش این است که امکان اکران این فیلم در ایران وجود ندارد. و به همین دلیل هم فرهادی فیلم را در اینترنت منتشر کرد و حتی زیرنویس فارسی را هم خودش برای فیلم تدارک دید. این فیلم هم مثل تمام فیلمهای قبلی او حول یک معما دور می زند که همه چیز را در یک خانواده بهم می ریزد، باز هم پایانی چندپهلو و باز و … که همه تبدیل به مشخصه اصلی فیلمهای فرهادی شده اند. به نظرم دیدن این فیلم برای ایرانی ها الزامی است.

کارگردان این فیلم کیست؟

اصغر فرهادی: بدون شک می توان اکنون فرهادی را شناخته شده ترین کارگردان در ایران در سطح جهانی دانست. شهرتی که او اکنون دارد شاید فقط بتواند با مرحوم کیارستمی مقایسه شود. این اولین فیلمی است که فرهادی با بازیگرانی بین المللی و در کشور اسپانیا ساخته، البته تجربه سبکتری را هم در فرانسه با ساخت فیلم “گذشته” تجربه کرده بود. اما شاید این اولین فیلمی است که هیچ نشانی از ایران در آن یافت نمی شود.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم با درجه R اکران شده، که برای این فیلم سختگیرانه به نظر می رسد. شاید موضوع فیلم و التهابی که با آن ایجاد می شود، در کنار بوسه های گاه به گاه بازیگران دلیلی بر این درجه باشد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

یک ایرانی در اسپانیا
ستاره های درخشان در کنار فیلمنامه ای خوب
فرهادی همچنان با صلابت

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۹ MB

 

تریلر فیلم “همه می دانند”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

6 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
seyyedalith
seyyedalith
۲۳ مرداد, ۱۳۹۸ ۵:۰۰ ب٫ظ

سکانسی که پاکو دختر خواهرزادهه رو نمی‌شناسه و لورا میگه دختر آلخاندرو نیست، به نظرم تندیس زمینه‌سازی رو در فیلم‌های فرهادی باید بهش بدن!

seyyedalith
seyyedalith
۲۱ مرداد, ۱۳۹۸ ۷:۵۹ ق٫ظ

یکی از جاهایی که ضعف فیلم‌نامه بیرون می‌زنه و خودش رو نشون میده، یکی اون‌جاست که آلخاندرو ماجرای ایرنه رو برای پاکو تعریف می‌کنه. شما این‌جور مستقیم گفتن ماجرا رو با سبک فرهادی در غیرمستقیم گفتن فیلم‌های قبلی مقایسه کنید. مثلا در «درباره‌ی الی» اون‌جایی که بعد از کلی پانتومیم و در نهایت با جمله «دم بچه‌های دانشکده حقوق گرم» می‌فهمونه که اینا دوستای دانشگاهن.

seyyedalith
seyyedalith
۱۹ مرداد, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

به نظرم از بهترین آثار اصغر فرهادی بود ولی در جشنواره و جایزه توفیق نداشت. پیامی که عدم توفیق جشنواره‌ای «گذشته» و «همه می‌دانند»، و توفیق غیرمنتظره‌ی «فروشنده» منتقل می‌کنه اینه که فیلم با ته‌مایه‌ی مذمت غیرت و ستایش تسامح، ستایش میشه اما نه در جایی غیر از ایران.

Blockerr
Blockerr
۲۸ دی, ۱۳۹۷ ۶:۵۳ ب٫ظ

راستش من بیشتر با آقای کیان هم نظر هستم.انتظار این حجم از ماستمالیزاسیون رو از طرف دو بزرگوار دیگه نداشتم،کاش قبل ضبط برنامه یه تایمی میذاشتین بزرگواران یه کم مدح و ثنای آقای فرهادی رو بگن بعد نقد فیلم رو شروع میکردین.به نظرم در این پادکست نقد از دست رفت.مثلا آقای بهرام در پاسخ به ایراد تکراری بودن این فیلم گفتن نه خیلی جدید بود بعد هم المان هایی رو بیان کردن که خودشونم گفتن تو فیلم گذشته هم بود این المان ها!یا در جایی فرمودند چهره عبوس کارگرها جالب بود خانم سالومه در جواب گفتند آخ آخ آره اون… ادامه دیدگاه »

Blockerr
Blockerr
۲۹ دی, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
Reply to  Cinemagap

اجازه بدید قانع نشم،همچنان معتقدم ای کاش نظرتون رو به صورت متن مینوشتین چون حداقل برای من صرفا برداشت های ذوقی بود و این میان نقد از دست رفت.کامنتمو دوباره خوندم به نظرم نرسید که ادبیات نامناسبی داشتم یا توهینی کردم اگر ناراحت شدین عذرخواهی میکنم.ممنون از پاسختون