;

پادکست نقد و بررسی فیلم “جوخه خودکشی” Suicide Squad

نویسنده و کارگردان: دیوید آیر David Ayer

بازیگران: ویل اسمیت Will Smith، جارد لتو Jared Leto، مارگوت رابی Margot Robbie، جی هرناندر Jay Hernandez، آدواله آکینوه Adewale Akinnuoye-Agbaje، کارا دلوینگن Cara Delevingne، کارن فوکوهارا Karen Fukuhara، جی کورتنی Jai Courtney، جوئل کینامن Joel Kinnaman، ویولا دیویس Viola Davis

ژانر: اکشن | سوپرقهرمانی | فانتزی

محصول: آمریکا ۲۰۱۶

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، امیر و سوشیانت

خلاصه داستان فیلم چیست:

آماندا والر رئیس یک سازمان سری دولت در دورانی که دیگر سوپرمن در آسمان کشور پرواز نمی کند تصمیم می گیرد گروهی از خطرناکترین خلافکاران دنیا را در قالب یک تیم برای روبرو شدن با حوادثی که کنترل کردن آن از دست انسان ها خارج است دور هم جمع کند اما مدت زیادی نمی گذرد که خطرناکترین عضو این تیم موفق به فرار کردن می شود و…

چرا باید این فیلم را دید؟

خب همیشه عادت داریم گروهی از سوپرقهرمان دور هم جمع شوند و دنیا را نجات دهند (مثل سری Avengers یا batman VS Superman) اما اینبار اوضاع فرق می کند. اینبار بزرگترین جنایتکاران دنیای کمیک دور هم جمع می شوند تا دنیا را نجات دهند. اما چرا؟ نقش جوکر این وسط چیست؟ چطور همه این جنایتکاران می توانند با هم همکاری کنند؟ جواب این سوالات چیزی است که دیدن این فیلم را برای طرفداران دنیای سوپرقهرمانی الزام آور می کنه.

کارگردان این فیلم کیست؟

کارگردان ۴۸ ساله آمریکایی که فیلمنامه این فیلم را در عرض ۶ ماه نوشته، علیرغم تمامی انتظاراتی که می رفت نتوانست قدم رو به جلویی در کارنامه خود با ساخت این فیلم ثبت کند. او نویسنده و کارگردان برخی از فیلمهایی است که بسیار مورد توجه مخاطبین و منتقدین قرار گرفته اند، از جمله فیلمهای Training Day، Street Kings، End of Watch و Fury

 

کاراکترهای این فیلم کیستند؟

جوکر Jocker: سردسته تمام جنایتکاران دیوانه. او در اولین کمیک بتمن در سال ۱۹۴۰ بعنوان دشمن اصلی بتمن مطرح شد و چنان محبوبیتی پیدا کرد که بسیاری محبوبیت او را حتی از بتمن هم بیشتر می دانند. نویسندگان کمیک های بتمن هرگز گذشته واقعی او را به خوانندگان خود نشان ندادند و شاید همین گذشته مبهم هم باعث جذابیت او شد. این شخصیت با موهایی سبز و لبخندی همیشگی در چهره، چنان غرق در شرارت است و هیچ چیزی، حتی پول هم او را قانع نمی کند. فقط کافیست نگاهی بیندازید به صحنه آتش کشیدن کوهی از پول در فیلم شوالیه تاریکی Dark Knight کریستوفر نولان تا اوج دیوانگی او را درک کنید.  و حالا بعد از بازی بازیگران بزرگی همچو “جک نیکلسون” و هیث لجر” اینبار نوبت به “جارد لتو” رسیده است تا این نقش را ایفا کند. البته زمان کم حضور جوکر در نسخه نهایی این فیلم اعتراضات زیادی را برانگیخت از جمله خود “جارد لتو” هم به این موضوع اعتراض کرد.

هارلی کوئین Harley Queen: با اینکه نسبت به بقیه دشمنان بتمن قدمت کمتری دارد (اولین حضور او در سال ۱۹۹۲ در یکی از انیمیشن های بتمن بود) اما محبوبیت زیاد او باعث شد که در کمیک ها هم ظاهر شود. در واقع او جوکری مونث است که دیوانه وار جوکر را دوست دارد. با اینکه این فیلم نقدهای مثبتی دریافت نکرد، اما شخصیت او چنان مورد استقبال واقع شد که حتی به زودی فیلمی مستقل هم از او اکران خواهد شد. “مارگوت رابی” نقش او را در این فیلم ایفا می کند.

ددشات Deadshot: یکی از دشمنان بتمن که قاتلی حرفه ای است و تخصص اصلی او در کار با اسلحه است. در کمیک های بتمن او هرگز هیچ تیری را خطا نزده است. او یک دختر هم دارد که از رابطه او با دخترش در این فیلم بعنوان یکی از مهمترین انگیزه های او یاد می شود. در این فیلم “ویل اسمیت” ایفاگر نقش اوست.

ساحره Enchantress: او که شخصیت دکتر “جون مون” را تسخیر کرده، برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ در سری کمیک Strange Adventures  معرفی شد. او در این فیلم در نقش دشمن اصلی ظاهر می شود

ال دیابلو El Diablo: اولین معرفی او در سال ۱۹۷۰ و با کمیک All-Star Western بوده. او که توانایی استفاده از آتش و تبدیل خود به شیطان بزرگ را دارد، در این فیلم یکی از قویترین اعضای گروه، و شاید قویترین آنهاست.

کیلر کراک KillerCroc: اولین بار در ۱۹۸۳ در کمیک بتمن ظاهر شد. او که از یک عارضه پوستی رنج می برد، در حال تبدیل شدن به یک خزنده است و پوستی مثل سوسمار دارد. توانایی فیزیکی او زیاد و همینطور می تواند زیر آب هم نفس بکشد.

کاتانا Katana: او متخصص هنرهای رزمی و بادیگارد “ریک فلگ” است. شمشیر او توانایی عجیب تسخیر روح کسی که می کشد را هم دارد.

بومرنگ Boomerang: او که ضعیفترین فرد این گروه (حداقل در این فیلم) است. در سال ۱۹۶۰ و در کمیک های “فلش” معرفی شد. اگر کسی حرکت خاصی از او در این فیلم دید اگه ما رو هم در جریان بزاره واقعا ممنون می شیم.

 

فیلم مناسب چه کسانی است؟

طرفداران دنیای DC ، فیلمهای سوپرقهرمانی مطمئنا دیدن این فیلم را از دست نخواهند داد، حتی اگر فیلم نقدهای چندان مثبتی هم دریافت نکرده باشد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:
پیشینه جوخه خودکشی
هارلی کوئین دوست داریم
این دیگه چه جور کلاه برداریه؟

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۸ MB

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments