;

پادکست نقد و بررسی فیلم “اسنودن” Snowden

کارگردان: الیور استون Oliver Stone

بازیگران:  جوزف گوردن لویت Joseph Gordon-Levitt، شایلین وودلی Shailene Woodley، اسکات ایستوود Scott Eastwood

ژانر:  زندگی نامه | درام | هیجان انگیز

محصول: آلمان | آمریکا ۲۰۱۶

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان و بهرام

خلاصه داستان فیلم چیست:

ادوارد اسنودن (جوزف گوردون لویت) پس از رد شدن در آزمون نیروهای ویژه ارتش تصمیم می گیرد برای خدمت کردن به کشور وارد سازمان امنیت ملی آمریکا شود اما مدت زیادی از شروع کار اسنودن در CIA نمی گذرد که او متوجه می شود شاخه ای از این سازمان در حال جاسوسی کردن از تمام لوازم الکترونیکی مردم و نقض حریم خصوصی آنها است و اسنودن که نمی تواند از کنار این موضوع به راحتی عبود کند تصمیم می گیرد که…

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

جوزف گرودن لویت که بازیگر اصلی است که با بازی در فیلمهای لوپر Looper و شوالیه تاریکی دیگه نیازی به معرفی نداره. اما شایلین وودلی هم که به خاطر بازی در سه گانه “بی همتا Divergent” و “طالع پرشان ما” فعلا حداقل مورد اقبال گروه دختران نوجوان هستش.

چرا باید این فیلم را دید؟

حتی اگر از طرفداران سینمای هالیوود نباشید،‌حتی اگر از فیلمسازی مثل الیور استون دل خوشی نداشته باشید یا هر دلیل دیگری، مطمئناً نمی توانید از روی نام “ادوارد اسنودن” به راحتی بگذرید. او که کارمند سازمان امنیت ملی آمریکا بود بعد از افشای اطلاعاتی بسیار محرمانه که در مقاطع زمانی مختلفی افشاء کرد، به روسیه!!! گریخت. ضمن اینکه به نظر می رسد هیچ کشوری در دنیا غیر از روسیه شهامت پذیرفتن او را نداشت، دیدن این فیلم شما را با زوایای مختلف این شخص آشنا می کند،‌حتی اگر این آشنایی با المان های سینمایی مخلوط شده باشد. تمام این موضوعات جذاب تر خواهد بود اگر سابقه الیور استون در ساختن فیلمهای سیاسی را در نظر بگیریم، مثل “جی اف کی JFK” که داستان ترور کندی رئیس جمهور دموکرات آمریکا را تعریف می کرد. حالا دیگه خود دانید.

کارگردان این فیلم کیست؟

الیور استون: کارگردان جسور آمریکایی که با ساخت فیلمهایی نظیر “جوخه Platoon”، “وال استریت Wall street”،‌ “جی اف کی JFK” خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و مضامین سیاسی طرح شده در فیلمهایش بحث برانگیز شد. هر چند که در دوران حاضر، دوران افول خود را طی می کند و حتی فیلم قبلی او “وحشی ها Savages” خیلی مورد استقبال نبود، اما به نظر می رسد با ساخت فیلم “اسنودن Snowden” دوباره سودای بازگشت به دوران اوج خود را دارد.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

فیلم مناسب تمام دوست داران فیلمهای استون، فیلمهایی با مضامین سیاسی و افشاگری است. فکر می کنم برای کسانی که به تئوری توطئه هم اعتقاد دارند دیدن فیلم مناسب باشد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:
اسنودن در دنیای واقعی و سینما
بمبی که منفجر شد و ما نفهمیدیم
الیور استون در دوران نقاهت

باز هم الیور اسنون با فیلم جدیدش به صدر اخبار رفت
دو سال تاخیر در پخش فیلم به چه دلیل بوده است
افشا گر بزرگ بر پرده نقره ای
مناسب تمام دوست داران سینمای هیجانی جاسوسی

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۸ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments