;

پادکست نقد و بررسی فیلم “مهمان نامرئی” Invisible Guest

کارگردان: اوریول پائولو Oriol Paulo

بازیگران: ماریو کازاس Mario Casas، جوس کورونادو Jose Coronado، آنا واگنر Ana Wagener

ژانر: جنایی | معمایی | هیجان انگیز

محصول: اسپانیا ۲۰۱۶

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان ، امیر و سفورا

خلاصه داستان:

دریان دوریا که یک تاجر بین المللی کلان است و برای بستن یک قرارداد در بازار آسیا درون هتل اقامت دارد صبح روز بعد پس از شنیدن صداهایی از خواب بیدار می شود و ناگهان متوجه می شود جسد یک زن درون اتاق بر روی زمین افتاده و پلیس ها بیرون اتاق او که از داخل قفل شده است درخواست وارد شدن به داخل اتاق را دارند که…

چرا باید این فیلم را دید؟

فقط کافیه خلاصه فیلم رو بخونید تا ببینید فیلم چه جذابیت بالایی داره. همینطور فیلم بسیار جمع و جوری است که در ژانر هیجانی معمایی، داستان بسیار پرکششی رو تعریف می کنه و تماشاگر رو کاملا با خودش همراه می کنه. شاید به همین دلیل باشه که علیرغم اسپانیایی بودن فیلم، بینندگان زیادی رو به خودش جلب کرده و امتیاز بالایی رو هم در IMDB بدست آورده. به نظر اگر به این ژانر علاقه مندید، این فیلم بهترین انتخاب شما باشه.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

تمام مناسب کسانی است که از فیلمهای هیجانی معمایی لذت می برند. مخصوصا اینکه با فیلمنامه قوی این فیلم، مخاطبان بیشتری هم جلب این فیلم خواهند شد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

راوی غیر قابل اعتماد

بهترین فیلم این سبک

نکات مثبت و منفی این سبک

قاتل و قربانی مسئله این است

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۳ MB

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

22 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
نیما
نیما
۲۸ بهمن, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ

سلام. دوستان یه فیلمی هست که مجموعه از بهترین نیروهای پلیس امریکا رو میبرن در یه جزیره و شهر شبیه سازی شده که باهوش ترین نیرو رو از بین آنها انتخاب کنن. که نهایتا یکیشون همه نیرو ها رو دونه دونه میکشه. اسم فیلمه رو کسی میدونه؟

Ali
Ali
۲۹ خرداد, ۱۴۰۱ ۹:۰۲ ب٫ظ
Reply to  Cinemagap

Mind hunters

بینام
بینام
۱۵ مهر, ۱۴۰۰ ۴:۲۳ ب٫ظ
Reply to  نیما

شکارچی ذهن

مهسا
مهسا
۱۰ آبان, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

من نظر همه ی دوستان رو خوندم فقط ب کسانی ک میگفتن ک از یک پدر و مادر روستایی عجیبه ک بتونن ب این صورت و حرفه ای نقش بازی کنن میخوام بگم ک اگ دقت کنید بابای پسره میگه ک من و همسرم در تءاتر باهم اشنا شدیم پس این نشون میده ک اینا شغلشون این بوده و خوب میتونستن نقش بازی کنن و اگه دقت کنید رو دیوار خونشون هم از این نقاب هایی ک شعبده باز ها میزنن اویزون کرده بودن پس این نشون میده ک کلا نقاب زدن و نقش ی ادم دیگه رو بازی کردن… ادامه دیدگاه »

علی
علی
۱۱ دی, ۱۳۹۹ ۰:۵۳ ق٫ظ
Reply to  مهسا

ایول

متین
متین
۲۹ شهریور, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ

“این متن حاوی اسپویل است” سلام و وقت‌بخیر! من بعد از دیدن مادرِ پسر در سکانسی که با لارا سرِ میز نشستن فهمیدم که وکیل همون مادر پسره هست و به نظرم از چهره و از واکنش‌های وکیل این کاملاً مشخصه و تعجب میکنم که چرا کسی متوجه این نشده و همه از فهمیدن این قضیه غافلگیر شدن!! اما فهمیدن این قضیه باعث نشد که از تماشای ادامه‌ی فیلم لذت نبرم و دنبالش نکنم؛ نکته‌ی دیگه‌ اینکه من بالاخره متوجه نشدم کدوم روایت واقعیت داره!برای هر کدوم از روایت‌ها نشانه وجود داره؛(دقیقاً واسه اثبات یا نفی هرکدومش)از جمله برای اینکه… ادامه دیدگاه »

Elahe
Elahe
۳ مهر, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
Reply to  متین

با سلام من فکر می کنم روایت آخر درست باشه یعنی اینکه آدریان لارا رو کشته باشه برای من چند تا دلیل وجود داره دلیل اول: اگه روایت اول درست باشه یه کم غیر منطقی میاد یعنی پدر و مادر اومدن نقشه کشیدن که بیان آدریان و لارا رو بفرستن هتل بعد لارا رو بکشن و آدریان رو قاتل جلوه بدن خب اول اینکه این کار ریسک خیلی بالایی داره دو نفر در مقابل یک نفر هزار اتفاق ممکنن بود بیافته ۱-آدریان و لارا متوجه حضور پدر بشن ۲-اشتباهی آدریان کشته بشه ۳-لارا فرار کنه۴-پدر تو درگیری کشته بشه ۵-مثلا… ادامه دیدگاه »

فروغ
فروغ
۲۸ تیر, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ب٫ظ

خسته نباشید به خاطر تهیه این پادکست اولین باری بود که نقد فیلمو نمیخوندم و گوش میدادم و صادقانه بگم که پشیمون شدم:/ یه سری از فیلمایی که پیشنهاد دادینو من ندیدم و ب لطف پادکست شما آخر همه شون برام روشن شد. اگه قرار بر اینه که یه فیلمو نقد و بررسی کنین چرا فیلمای دیگه رو لو میدین؟

سارا
سارا
۱۱ بهمن, ۱۳۹۶ ۶:۴۰ ب٫ظ

عزیزم فیلمها معمایی تون رو تو یه دسته بزارید این فیلم عالی بود بازم شبیه اش چی ببینم؟

هانی حبیب
هانی حبیب
۲۹ شهریور, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

سلام . خسته نباشید . غرفه دکتر کالیگاری دوستان اشتباه هست ، “مطب دکتر کالیگاری ” که از مهمترین و نخستین اثرهای سینمای اکسپرسیونیسم آلمان هست . از لحاظ دکور و معماری و فضاسازی این فیلم بسیار حائز اهمیت و مشهور در تاریخ سینماست ، می تو ان امروز شبیه آن را در بعضی فیلم های تیم برتون دید . سینمای اکسپرسیون آلمان مورد الهام ژانرهای زدیگه ی سینما شد مثل نوآر – سینمای هیچکاک مخصوصا فیلم مستاجر از فیلم های نخستینش ، رومن پولانسکی هم یک فیلم به اسم مستاجر داره که از همین سینمای اکسپرسیون ملهم هست .… ادامه دیدگاه »

Sami_R
Sami_R
۲۶ شهریور, ۱۳۹۶ ۲:۵۳ ب٫ظ

سلام و ممنون از تهیه پادکست این فیلم… من به فیلم ۶از۱۰ میدم و بنظر شخصی بنده یک فیلم متوسط خوب تو این ژانر هست بنده فیلم رو با زیرنویس آقا رامین که همینجا کامنت داده دیدم و میدونم ایشون هم نکاتی رو دیده که بنده هم حسش کردم. وقتی مخاطب قبل دیدن فیلم میدونه که ژانر فیلم Mystery هست خودش بر اساس کلیشه ها و تجربه شخصیش تو این ژانر میدونه که با فیلمی سر و کار داره که معمولا داستان رو تا لحظه آخر تو یک شیشه نگه میدارن و در سیر داستان از هر سمت ظرف شیشه… ادامه دیدگاه »

Sami_R
Sami_R
۲۶ شهریور, ۱۳۹۶ ۷:۲۶ ب٫ظ
Reply to  Cinemagap

سلام دوباره ، ممنون از پاسختون من که همیشه تو سایتتون هستم فکر نمیکنم پادکستی رو اخیرا از دست داده باشم فقط کمتر کامنت میذارم نه اینکه کامنت هام کوتاهه و همه حال دارن بخونن! 🙂 یک کامنت من اندازه ۳ تا پادکسته ! و اینکه بله حرفتون کاملا درسته شباهت بین دو فیلم آنچنان نیست اما هم ژانر هستند منظورم واقعیت کارکتر بود که به ذهن من نمی نشست مثلا یک یارویی منو میکشت فکر نمیکنم مادرم بتونه جلوی قاتل بایسته اونجوری ادا دربیاره و قاتل بهش بگه من پسرت رو کشتم بعد جلوش انقدر صبور کارکشته بایسته و… ادامه دیدگاه »

رامین
رامین
۷ شهریور, ۱۳۹۶ ۲:۵۹ ق٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید در ابتدا بگم که این کامنت حاوی بخش هایی هست که داستان فیلم رو لو میده(اسپویل) نظر به اینکه در پادکست خود گفته بودید که در فیلم داستان آخری درست ترین داستانه باید خدمتتون عارض بشم که مطلقا اینطور نیست و باید فیلم رو چند بار ببینید خود من بار دوم به این موضوع پی بردم. (متاسفانه به دلیل زینویس کاملا غلط هم ممکنه به این نتیجه رسیده باشید و توصیه دارم یا فیلم رو با زیرنویس انگلیسی ببینید یا به ترجمه ای که بنده از فیلم کردم رجوع کنید. که میتونید در سایت… ادامه دیدگاه »

رامین
رامین
۷ شهریور, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
Reply to  Cinemagap

خواهش میکنم، نظر لطف شماست
کارتون خوبه و به سینما و سینما دوستان خدمت میکنید
موفق و پایدار باشید

alipaya
alipaya
۶ فروردین, ۱۳۹۷ ۲:۲۵ ب٫ظ
Reply to  رامین

من از این فیلم خیلی خوشم اومد دوست دارم به درک بهتری ازین فیلم برسم
اگه لطف کنید ویه نقد کامل برای من بفرستید ممنون میشم