;

پادکست نقد و بررسی سریال “بازی تاج و تخت” Game of Thrones

بازیگران: Emilia Clarke، Sophie Turner، Kit Harington، Maisie Williams، Lena Headey، Peter Dinklage، Nikolaj Coster-Waldau، Natalie Dormer، Gwendoline Christie، Liam Cunningham، Carice van Houten، Nathalie Emmanuel

ژانر: ماجراجویی | درام | فانتزی

پخش:  HBO

وضعیت: در حال پخش

پخش در سالهای: ۲۰۱۱ و همچنان “ادامه دارد”

تعداد فصلها: تاکنون ۶ فصل از سریال پخش شده، فصل هفتم در حال پخش بوده و فصل هشتم در سال ۲۰۱۸ پخش خواهد شد.

“تماشای این سریال برای افراد زیر ۱۹ سال مناسب نیست.”

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، تکتم و سهند

خلاصه داستان:

هفت خاندان اشرافی برای حاکمیت بر سرزمین افسانه ای «وستروس» در حال ستیز با یکدیگرند. خاندان «استارک»، «لنیستر» و «باراثیون» برجسته ترین آنها هستند. داستان از جایی شروع می شود که «رابرت باراثیون» پادشاه وستروس، از دوست قدیمی اش، «ادارد» ارباب خاندان استارک، تقاضا می کند که بعنوان مشاور پادشاه، برترین سمت دربار، به او خدمت کند. این در حالی است که مشاور قبلی به طرز مرموزی به قتل رسیده است، با این حال ادارد تقاضای پادشاه را می پذیرد و به سرزمین شاهی راهی می شود. خانواده ملکه، یعنی لنیستر ها در حال توطئه برای بدست آوردن قدرت هستند. از سوی دیگر، بازمانده های خاندان پادشاه قبلی وستروس، «تارگرین ها» نیز نقشه ی پس گرفتن تاج و تخت را در سر می پرورانند، و تمام این ماجراها موجب در گرفتن نبردی عظیم میان آن‌ها خواهد شد…

چرا باید این سریال را دید؟

این سریال محبوب ترین سریالی است که این روزها همه جا از آن صحبت می شود. کمتر لیست ایرانی یا غیرایرانی را می توان پیدا کرد که این سریال را بعنوان بهترین سریال سالهای اخیر و شاید تمام دوران معرفی نکرده باشد. خب دلیلی بهتر از این برای دیدن این سریال می خواهید؟

چگونه ساخته شد؟

بعد از موفقیت زیادی که سری فیلمهای ارباب حلقه ها بدست آورد، شبکه HBO تصمیم گرفت تا سریالی با فضایی مشابه را تولید کند، و چه انتخابی بهتر از رمان آقای “جورج آر.آر. مارتین”  با نام “ترانه ای از یخ و آتش”. او برای ۷ کتاب برای این سری از رمانها برنامه ریزی کرده بود که تا کنون ۵ رمان آن به چاپ رسیده است.

نام کتاب های سری “ترانه ای از یخ و آتش “چیست؟

“بازی تاج و تخت” A Game of thrones (نام سریال از روی این رمان برداشته شده است)

“برخورد سلاطین” A Clash of Kings

“طوفان شمشیرها” A Storm of Swords

“مشتی برای کلاغ ها” A Feast for Crows

“رقص با اژدهایان” A Dance with Dragons

“بادهای زمستان” The Winds of Winter

“رویای بهار” A Dream of Spring

این سریال مناسب چه کسانی است؟

این سریال با توجه به مضمون، خشونت افسارگسیخته و صحنه های نامناسب، برای افراد زیر ۱۹ سال مناسب نیست.

اما به نظر می رسد این سریال برای همه و طرفداران تمام ژانرها جذاب است. به شخصه تا به حال کسی را ندیدم که این سریال را دوست نداشته باشد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

معرفی کامل سریال بازی تاج و تخت

اسطوره شناسی دنیای مارتین

مقایسه سریال و کتاب

چرا بهترین است

جذاب ترین سریال تاریخ

رد پای تالکین در اینجا به وضوح دیده می شود.

سریالی که با دیدنش تغییر کردیم.

ما خشن تر شدیم.

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۷۲ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

7 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
عرفان
عرفان
۴ مرداد, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

من تازه گوش دادمش با عرض پوزش باید بگم که خیلى ناامید شدم خیلى اشتباه داشتید و اطلاعاتتون خیلى کم بود هفت تا خاندان اصلى داریم نه چهارتا استارک،لنیستر،براتیون،تایرل،مارتل،تالى،تارگرین بعدشم کتاب پنجم اسمش رقص با اژدهایانه نه اژدهابان و یه چیز خیلى وحشتناکى که آقا سهند گفت این بود که مدکینگ وستروسو گرفته… اخه من چى بگم تو سریالم که بهش اشاره میکنه اگان اول تارگرین بعد از نابودى ولریا با سه تا اژدهاش و دو خواهرش به وستروس حمله میکنه که تقریبا ٣٠٠ سال قبل مدکینگ بوده یه چیز این که ریگار هیچ وقت تاج و تختو از پدرش… ادامه دیدگاه »

تکتم
تکتم
۵ مرداد, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
Reply to  عرفان

عرفان عزیز، ممنون که نظراتت رو با ما در میان گذاشتی .و البته در جواب بخشی که به صحبتهای من مربوط میشه ، چهار خانواده یا هفت خاندان بودن اشراف در وستروس ؛ البته این هفت خاندان بودن بیشتر نمادینه ، تا به تقدس عدد هفت و تکرار هفت خدا،تاکید دوباره بکند .اگر دوباره پادکست رو گوش کنید. من درباره چهار خانواده ی سلطنتی و نمادهاشون صحبت کردم . خانواده های سلطنتی با خانواده های اشرافی تفاوت دارن. وگرنه، اشراف وستروس از هفت تا بیشترند . اما منظور من چهار خانواده سلطنتی هستند که ادعای سلطنت کردند یا به تخت… ادامه دیدگاه »

سهند
سهند
۷ مرداد, ۱۳۹۶ ۸:۵۹ ق٫ظ
Reply to  عرفان

سلام. ممنون از اینکه به دقت پادکستمون رو شنیدید و نقدمون می کنید. به شخصه برام خیلی ارزشمنده. قبل از هر چیز باید مجدداً تاکید کنم که دراین پادکست خاص به سبب داستان بسیار گسترده و پیچیده، ما هم مثل سریال مجبور به حذف خیلی از موضوعات شدیم و اطلاعات ارائه شده صرفاً حالت تیتر وار دارن و هرگز نباید توقع ریز بینی که در کتاب هست رو از این پادکست داشت. همچنین به دلیل اینکه ما برنامه ها بصورت زنده ضبط میکنیم (در صورت اشتباه هریک از ما، برگشت به عقب و ضبط مجددی در کار نیست) امکان بروز… ادامه دیدگاه »

عرفان
عرفان
۴ مرداد, ۱۳۹۶ ۹:۱۷ ب٫ظ

واییییییى شما عالى هستین،
میخواستم بهشون پیشنهاد بدم این شاهکارو هم نقد کنین که خودتون به فکر بودین واقعن ممنونم خیلى خوب بود.

محمدرضا م
محمدرضا م
۲۹ تیر, ۱۳۹۶ ۱:۱۲ ق٫ظ

با سلام موضوعی که یادم رفت سوال کنم اینه که من اصلا نفهمیدم چطور یک گروه مذهبی که رفتاری شبیه قرون وسطائی دارد در مدت زمان بسیار کوتاهی به چنان قدرتی میرسه که مادر و همسر پادشاه را به اون وضع در میاره و چرا اساسا هیچ پیشینه ای از این قدرت در سریال دیده نمیشه و مثل قارچ یک شبه اینها رشد می کنند و به این قدرت می رسند؟ دوم چطور چنین قدرت عظیم مذهبی با انفجار یک ساختمان از بین میره و اثری از این قدرت که ظاهرا در مردم ریشه دارد دیده نمیشه؟ از نظر شما… ادامه دیدگاه »

سهند
سهند
۳۱ تیر, ۱۳۹۶ ۲:۲۰ ب٫ظ

سلام. مسئله مذاهب هم مثل خیلی از موضوعات دیگر این داستان، به سبب اهمیت کمتر و کمبود زمان و بودجه ساخت سریال، در حد کتاب ساخته و پرداخته نشده. به جز مذهب خدای بی چهره که اون هم به دلیل نقش مستقیم در شکل گیری شخصیت آریا، در سریال به مراتب بیشتر از سایر مذاهب معرفی شده. در مورد به قدرت رسیدن مذهب هفت هم در یکی از سکانس ها، سرسی و های اسپارو به این توافق میرسن که موانع حکومتی از سر راه برداشته بشه تا مذهب بتونه قدرت بگیره و به پشتیبانی قوی و مقبول توده مردم برای… ادامه دیدگاه »

محمدرضا م
محمدرضا م
۲۸ تیر, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید بسیار توضیحات خوب و مفیدی در پادکست Game of thrones شنیدیم و تشکر می کنم از شما و همه همکارانتان. موضوعی که من در جایی خوندم این بود که شدیدا سعی شده داستان این فصل جدید تا زمان نمایش مخفی باشه و حتی در جایی خواندم که ۱۶ ساعت فیلم برداری جعلی و انحرافی داشتند تا خبرنگاران حاضر در لوکیشن های این سریال نتوانند چیزی از داستان را قبل از پخش لو دهند که این نکته برام خیلی جالب بود. نکته دیگه به نظرم نباید خیلی در این سریال دنبال ریشه یابی نمادها بود چون… ادامه دیدگاه »