;

پادکست نقد و بررسی فیلم “ویندریور” Windriver

کارگردان: تیلور شریدان Taylor Sheridan

بازیگران: جرمی رنر Jeremy Renner، الیزابت اولسن Elizabeth Olsen، جولیا جونز Julia Jones، کلیسی آسبیل Kelsey Asbille

ژانر: جنایی | درام | رازآلود

محصول:  آمریکا ۲۰۱۷

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، امیر و سوشیانت

خلاصه داستان فیلم چیست:

پس از آنکه مامور حیات وحش کوری لمبرت (جرمی رنر) جسد منجمد شده زنی جوان را در شهر سردسیر وایومینگ پیدا می کند مامور FBI جین بنر (الیزابت اولسن) همراه با لمبرت تیمی را برای پیدا کردن حقیقت تاریک پنهان شده در پشت این قتل تشکیل می دهد که…

نام فیلم به چه معنی است:

WindRiver نامه منطقه ای سرد در آلاسکای آمریکا است که اکثریتی سرخ پوست در آن ساکن است. به اشتباه در بعضی از منابع نام فیلم را “رودخانه باد” ترجمه شده است.

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

جرمی رنر: با بازی در فیلم “گنجه درد Hurt Locker” شناخته شد. و با بازی در چند فیلم “ماموریت غیر ممکن”، و سری فیلمهای Avengers تبدیل به ستاره شد.

در این فیلم هم الیزابت اولسن که همبازی او در سری Avengers بود دوباره باهاش همبازی شده، البته اینبار در فضایی کاملا متفاوت از اون فیلم.

چرا باید این فیلم را دید؟

چون فیلم تازه شریدان مثل دو فیلم قبلی حرف های زیادی برای گفتن داره و یکی از سورپرایزهای اکران امسال بود. کسانی که فیلمهای Sicario و Hell or High water رو دیدند حتما با سبک آشنای شریدان در دیالوگ نویسی های جذاب و نوع پردازش شخصیت ها آشنایی دارند و با فیلم ارتباط برقرار خواهند کرد.

اگر به دنبال دیدن یک پلیسی جنایی مهیج هستید، به نظر می رسه این فیلم بهترین اثر در این سبک در سال جاری باشه که نباید دیدنش رو از دست داد.

کارگردان این فیلم کیست؟

تیلور شریدان: با وجود فیلمها و سریال های زیادی که او بعنوان بازیگر در آنها ایفای نقش کرد، هرگز موفقیتی در بازیگری نصیبش نشد. اما به محض نوشتن فیلمنامه فیلم Sicario قدرت نویسندگی خود را نشان داد. و با نوشتن فیلمنامه فیلم Hell or High Water خودش رو تثبیت کرد و حتی این فیلم در چند رشته نامزد جایزه اسکار شد. و حالا با نوشتن و کارگردانی فیلم Windriver رسما به گروه کارگردانانی پیوسته که سینما دوستان برای دیدن فیلم بعدی اش لحظه شماری خواهند کرد.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

فیلم مناسب کسانی است که از فیلمهای پلیسی جنایی با محوریت کاراکترها لذت می برند. البته فیلم به خاطر موضوع، بعضی از تصاویر آزاردهنده و نمایش خشونت درجه R رو دریافت کرده که نشون دهنده مناسب بودن فیلم برای افراد بالای ۱۷ سال هست.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:
مروری بر بهترینهای این ژانر

جرمی رنر مرد دوست نداشتنی هالییوود

شرایدن همچنان با قدرت می تازد

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۵۴ MB

 

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

4 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
Fa.R
Fa.R
۲۴ آذر, ۱۳۹۷ ۰:۳۶ ق٫ظ

اخ که چقدر این فیلم به من حال داد. یه جورایی بنظرم شبیه manchester by the sea بود و میشد همذات پنداری کرد. در مورد جرمی رنو بنظر منم نچسبه ولی تو ارایوال هم خوب بود. اینم نقد من بود که همون موقع نوشته بودم فیلم “رودخانه ویند” که اسم آن برگرفته از منطقه‌ای در آمریکای شمالی است، محلی است که حوادث فیلم در آن اتفاق می‌افتد. منطقه‌ای خلوت با سرمای سوزان که امنیت آن چندان توسط دولت مورد توجه قرار نگرفته است. فضای فیلم چندان شلوغ نیست و در زمانی که فیلم‌های ابرقهرمانی و سرگرم‌کننده تعدادشون زیاد شده، کمتر… ادامه دیدگاه »

Darush
Darush
۱۶ آذر, ۱۳۹۶ ۳:۲۷ ق٫ظ

عرض سلام و درود خدمت دوستان سینماگپ متاسفانه خیلی اخیراً بین کار هاتون فاصله افتاده راستش یه کم نگرانتون هم شدم ، امیدوارم خدای نا کرده مشکلی براتون پیش نیومده باشه واقعا پاییز همینجوری دلگیر هست، با کار هاتون از این دلگیر بودنش کم کنین میدونم قراره زمستون پر کاری داشته باشین به خاطر فصل جوایز که مثل ۲ سال اخیر برای تمام فیلم های مطرح برنامه خواهید رفت ( که بی نهایت سپاس) ولی خواهشا روند پادکست هاتون تو این ماه های منتهی به جوایز از تب و تاب نیفته و شاهد برنامه های گرمتون باشیم و دیگر اینکه… ادامه دیدگاه »