;

پادکست نقد و بررسی فیلم “باشگاه مشت زنی” Fight Club

کارگردان: دیوید فینچر David Fincher

بازیگران: برد پیت Brad Pitt، ادوارد نورتن Edward Norton، هلنا بونهام کارتر Helena Bonham Carter

ژانر: اکشن | سوپرقهرمانی

محصول: آمریکا ۱۹۹۹

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، بهرام و سهند

میکس و مسترینگ:

کامران صاحبی (با تشکر از ایشان که صمیمانه ما را یاری می کنند)

خلاصه داستان فیلم چیست:

در حالیکه یک کارمند اداره به دنبال ایجاد تغییری در زندگی اش است، به شخصی شیطان صفت که در کار تولید صابون است برخورد می کند. در ادامه آنها تصمیم میگیرند تا باشگاه مشت زنی شبانه ای را بصورت مخفیانه تاسیس کنند که آنها را درگیر چیزی بسیار بزرگتر می کند که …

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

به جرات می توان گفت که یکی از فیلمهایی که “برد پیت” را بعنوان هنرپیشه ای قابل معرفی کرد همین فیلم “باشگاه مشت زنی” است. این فیلم در اوج دوران کاری او ساخته شده و با قرار دادن او در کنار “ادوارد نورتن” توانسته یکی از قوی ترین گروه بازیگری را تشکیل دهد.

چرا باید این فیلم را دید؟

این فیلم با ۸.۸   ستاره از ۱۰، یکی از بالاترین رتبه ها را در سایت IMDB  دارد که همین نشان از اقبال بسیار زیاد مخاطبین به این فیلم دارد. شخصا تا به حال هیچ نقد بدی رو در خصوص این فیلم نخوندم و باید گفت که این فیلم هر دو طیف منتقدین و مخاطبین سینما را به طور کامل راضی کرده. حالا دیگه به این فیلم بعنوان یکی از جریان سازهای سینما نگاه میشه.. خب پس مسلما چنین فیلمی ارزش دیده شدن رو خواهد داشت.

کارگردان این فیلم کیست:

دیوید فینچر: او که با ساخت فیلم “بیگانه ۳” شروع بسیار بدی برای کارگردانی فیلمهای بلند داشت، با ساخت فیلم “هفت” در سال ۱۹۹۵ ره صد ساله را یک شبه رفت. بعد با ساخت فیلم “بازی” و بعد از آن با ساخت “باشگاه مشت زنی” خود را بعنوان کارگردانی صاحب سبک تثبیت کرد. این فیلم یکی از زیباترین فیلمهای فینچر است.

او بعدها مسیر پرفرازو نشیبی را طی کرد. او که در فیلمهای اخیرش مثل “دختری با خالکوبی اژدها” Girl with dragon tatto  نتوانسته بود آنطور که شایسته نام این کارگردان است منتقدین سخت گیر را راضی کند، با ساخت فیلم “دختر گمشده” Gone Girl بازگشتی باشکوه به دوران اوج کارگردانی خود داشته است . او در حال حاضر سریال “شکارچیان ذهن Mindhunter” را کارگردانی می کند که با استقبال مخاطبین روبرو شده است.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم با درجه R مناسب افراد بزرگسال است، و در کل فیلمی است که با دیدگاه فلسفی خود بیننده را به فکر فرو می برد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

بهترین فیلم فینچر؟

کتاب یا فیلم؟

چرا صابون؟

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۴ MB

 

تریلر رسمی فیلم “باشگاه مشت زنی”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

10 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
Terminatrix IX9
Terminatrix IX9
۱۳ آذر, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ب٫ظ

یکی از تئوری ها میگه که شخصیت تایلر دردن (ادوارد نورتون) گذشته ی شخصیت جوکر (هیث لجر) هست. یعنی علاوه بر فیلم بتمن بگینز، فیلم فایت کلاب هم گذشته ی فیلم دارک نایت هست. به خاطر همین، با توجه به فن تئوری ها برای ساخت فیلم جوکر از فایت کلاب هم الهام گرفتن. بعضی سکانس ها و دیالوگ ها و پیچشش داستانی فیلم کاملا مشهوده.

بهزاد
بهزاد
۱۵ آبان, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

ممنون بنظرم خیلی بیشتر میشد راجعبه این شاهکار حرف زد . راجعبه سکانس پایانی هم من دقت کردم اگر روی دور اهسته نگاه کنید متوجه حضور نصاویر مختلفی میشید که حاضر میشن خیلی عجیب بود واسه من . کسی از دوستان متوجه این شد ؟

Roberto Carlos
Roberto Carlos
۱۱ اسفند, ۱۳۹۶ ۴:۲۹ ب٫ظ

نمیدونم چرا امسال اسفندماه مثل پارسال طراوت ندارین، آخه اسفندماهاتون همیشه پر و پیمون بود بر خلاف امسال که خیری ازتون نیس ، امیدوارم اختلافی بین گروه نباشه

Roberto Carlos
Roberto Carlos
۹ اسفند, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

آیا برنامه ای واس فیلمهای اسکار دارید؟
اکثراً کیفیتشون امده آخه

Darush
Darush
۲ اسفند, ۱۳۹۶ ۲:۱۵ ب٫ظ

کیان توروخدا اگر یکی از افرادی که حضور دارند چیزی واس گفتن دارند ، نگو «خب حرف آخرتو بگو و تمومش کنیم » ، نزار حرفی باشه و زده نشه ، مخصوصا سخن سخن بهرام باشه…! ولی پادکست واقعا خوب بود و تجربه سهند رو کاملا می‌فهمم چی میگه ، لذتی دیوانه‌وار! خوب بود یادی از سریال «خانه ی پوشالی» هم می‌کردید که بنظرم خیلی جذاب خواهد بود برای این سریال هم یک برنامه برین که به جد یکی از بهترین آثار فینچر هست و همینطور بین فیلم های تقاضا شده فیلمenemy هم متقاضی کم نداشته و امیدوارم با حضور… ادامه دیدگاه »

FIERCE
FIERCE
۱ اسفند, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

با تشکر از پادکست های خوب شما…………………فایت کلاب با این حال که ظاهرا کل فیلم در چند دقیقه آخرش پنهان شده بود ولی بنظر من وقتی فهمیدی که قضیه چی بوده باید یه فلش بک بزنی عقب و تیکه های مختلف فیلم رو ببینی و ازشون هم میشه درس هایی گرفت و همینطور لذت برد(البته که بنظر خودم هم فیلم خیلی خوبی نبود)….با تشکر از شما اگه ناراحت نمیشید یه انتقادی داشتم ازتون……….در پادکست فیلم مادر خانم تکتم خیلی جاها رو بنظر بنده البته اشتباه میگنه و ایراد های زیادی میشه به ایشون گرفت شاید بهتر بود مادر رو از… ادامه دیدگاه »

FIERCE
FIERCE
۲ اسفند, ۱۳۹۶ ۶:۴۵ ب٫ظ
Reply to  Cinemagap

بله خب به اعتقاد همه این فیلم نمادین هست……منظور بنده از اینکه از زوایای مختلف یررسی بشه اینه که مثلا جنیفر لارنس به عقیده ی خانم تکتم خدای مادر بود ولی ممکنه به عقیده یه سری های دیگه جنیفر لارنس نماد مریم مقدس بوده باشه(که تو اون سکانسی که خاویر باردم اون میوه ها رو میاره خیلی نظر ادم به اون جلب میشه) ویا خیلی چیزای دیگهمنظورم خود نماد هایی هستن که ما در نظر میگیریم بنظرم بجای اینکه یه حالت کلی رو بریا نماد ها در نظر میگرفتیم ….حالت های مختلف رو بررسی میکردیم و میومدیم نکات مثبت و… ادامه دیدگاه »