;

پادکست نقد و بررسی فیلم “چشمه” Fountain

کارگردان: دارن آرنوفسکی Darren Aronofsky

بازیگران: هیو جکمن Hugh Jackman، ریچل وایز Rachel Weisz، شان پاتریک توماس Sean Patrick Thomas

ژانر:  درام | علمی تخیلی

محصول: آمریکا ۲۰۰۶

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان و تکتم

میکس و مسترینگ:

کامران صاحبی (با تشکر از ایشان که صمیمانه ما را یاری می کنند)

خلاصه داستان فیلم چیست:

تامی، بعنوان یک دانشمند امروزی،  به دنبال کشف دارویی است تا همسر خود که از سرطان رنج می برد را نجات دهد. اما در عین حال با موضوعات اخلاقی ذهن خود نیز درگیر است که … (البته واقعا گفتن خلاصه داستان راجع به این فیلم بی فایده است، این رو موقع دیدن فیلم درک خواهید کرد)

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

هیو جکمن: هر چند که همه او را با شمایلش در سری فیلمهای “مردان ایکس” X-men در نقش “ولورین” به خاطر می آورند، اما او نقش آفرینی های بیادماندنی زیادی داشته است و با کارگردان های صاحب سبک بسیاری کار کرده که از جمله می توان به بازی در فیلم “پرستیژ” Prestige اثر کریستوفر نولان، “اسکوپ” Scoop اثر وودی آلن، “استرالیا” Australia اثر باز لورمان و بینوایان Les Misérables اثر تام هوپر و همین فیلم “چشمه” Fountain اثر دارن آرنوفسکی، اشاره کرد. او در این فیلم هم بازی قابل قبولی از خود به جا گذاشته است.

در کنار هیو جکمن باید از “ریچل وایز” هم بعنوان ستاره دیگر فیلم یاد کرد.

چرا باید این فیلم را دید؟

چشمه شاید پیچیده ترین و البته به همان اندازه ضعیف ترین اثر ارنوفسکی باشد.فیلم برای ساخته شدن مسیر سختی را از کم شدن بودجه تا عوض شدن بازیگران پیمود.فیلمنامه گنگ و سرشار از حفره است اما در انتها باز هم این فیلم با تمام نقص هایش ارزش دیدن را دارد

کارگردان این فیلم کیست؟

دارن آرنوفسکی: یکی از خاص ترین کارگردانان حال حاضر سینمای جهان که با هر فیلم، روحیات درونی و افکار خود را بیشتر وارد فیلمهایش می کند. البته به عقیده نگارنده هنوز هم بهترین فیلم او “مرثیه ای بر یک رویاست”

لیست فیلمهای قبلی او را اینجا ببینید.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم که با درجه PG-13 اکران شده، مثل اکثر فیلمهای آرنوفسکی مخاطب خاص دارد. و به نظر از آنها فیلمهاست که باید برای دیدنش و درک کردنش حسابی حوصله به خرج دهید. پس اگر دنبال کند و کاو در ذهن آقای کارگردان هستید، این فیلم را ببنید، اگر نه، به نظرم قید دیدنش را بزنید.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:
دارن ارنوفسکی سینماگر معنا گرا

سرچشمه.درخت زندگی و کهن الگوها عناصر سازنده فیلم

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۵۹ MB

 

تریلر فیلم “Fountain”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

11 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
یزدان
یزدان
۹ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام لینک دانلود فایل کار نمیکنه لطفا درستش کنین

اسحاق
اسحاق
۸ دی, ۱۳۹۷ ۰:۰۶ ق٫ظ

سلام
خیلی خوب بود، برای خود آرنوفسکی به طور جداگانه هم شاید بتونید برنامه برید
به توصیه قدیمی چند تن از دوستان قراره بشینم آنتی کرایست فون تریه رو ببینم و بعدش هم میام سمت فیلم جدیدش خانه ای که جک ساخت، اگر براتون امکان داشت اینها رو هم تحلیل کنید این فیلم جدیدش (خانه ای که جک ساخت) مثل مادر! داره زیاد سرچ میخوره برای پیدا کردن تحلیل و فهمیدنش
امیدوارم پرقدرت تر از قبل جلو برید و جایگاه خیلی بزرگتری پیدا کنید

اسحاق
اسحاق
۸ دی, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
Reply to  Cinemagap

فیلم جدید نتفلیکس birdbox رو هم گوشه ذهنتون داشته باشید پس اینم خیلی پربازدید شده و توی سایت های فیلم کامنت تحلیلی زیاد میخوره
بازم ممنون، موفق باشید

Nilgun
Nilgun
۲۳ آبان, ۱۳۹۷ ۲:۳۹ ب٫ظ

بحثهای کهن الگو و اسطوره ها و نمادها خیلی خوب بود و ربط دادن اون به فیلم قشنگ انجام شده بود .

صادق
صادق
۱۴ آبان, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

ابدا بد ترین فیلم آرنوفسکی نیست، این حرف از این جا میاد که چون آرنوفسکی دو تیپ فیلم ساخته، پی، چشمه و مادر که دغدغه خودش بیشتر و بقیه آثارش که از این دغدغه فاصله گرفته، نمیشه گفت چشمه بدترین، برای من جزو بهترین هاست اتفاقا. و جالبه که میگید حفره بسیارداره ، چرا توی پادکست اشاره نمیکنید و نمیگید کدوم حفره دقیقا. رویکرد تکتم اسطوره و نماد شناسی بیشتر و این خوبه اما این فیلم بدون بازکردن این تحلیل ها هم زیباست کافیه فقط فیلم ببینید، برای لذت بردن هم حتما نیازی به مطالعه جداگانه نیست. صحبت های تکتم… ادامه دیدگاه »

صادق
صادق
۱۵ آبان, ۱۳۹۷ ۱:۵۸ ب٫ظ
Reply to  Cinemagap

منظورم فیلم هایی که در پادکست ها پیشنهاد میدید، نه فیلمی که پادکستش رفتید. مثلا برنامه تون درباره بهترین فیلم های اسلش یا بقیه برنامه ها، وقتی هر کسی تو پادکست یه لیست تهیه کرده و فیلم های پیشنهادی ش میخونه، میشه این پیشنهادات توی سایت، گذاشت مگرنه کسی که تا حالا اسم فیلم هایی که تو پادکست اسمش میبرید نشنیده متوجه نمیشه، اونی هم که دیده نیازی به پیشنهاد نداره. و بله حتما رمز گشایی ها تکتم در برنامه ها باعث بهتر شدن فهم و لذت بیشتر میشه. در کل برنامه تون در بین رقبای ایرانیش واقعا دست بالاست.… ادامه دیدگاه »