;

پادکست نقد و بررسی فیلم “تنت” Tenet

دانلود فایل پادکست به حجم ۷۴ MB: از سرور Mediafire ، از سرور Picofile

کارگردان: کریستوفر نولان Christopher Nolan

بازیگران: جان دیوید واشنگتن John David Washington، رابرت پاتینسون Robert Pattinson، الیزابت دبیکی Elizabeth Debicki، مایکل کین Michael Caine

ژانر: اکشن، علمی تخیلی

محصول: آمریکا ۲۰۲۰

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، بهرام و سهند

توجه: به خاطر ضبط پادکست از راه دور به خاطر بیماری کرونا، کمی کیفیت پادکست پایین تر از حالت معمول است.

خلاصه داستان فیلم چیست:

قهرمان این داستان که تنها سلاحش کلمه “تنت” است، سفری را در دنیای مه آلودی از درگیری ها شروع می کند، در طول ماموریتی که با چیزهای زیادی درگیر است، که مهترینش زمان است.

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

جان دیوید واشنگتن: بازیگر سیاه پوست آمریکایی که با فیلم BlacKkKlansman شناخته شد و حالا با بازی در فیلم Tenet تبدیل به یک ستاره سینما شد.

رابرت پاتینسون: هر چند که با سری فیلمهای گرگ و میش “Twilight” تبدیل بازیگر محبوب تین ایجرها شده بود. اما بعدش مسیر خوبی رو رفت و الان در فیلم نولان هم بازی خوبی ارائه داده.

مایکل کین: الان دیگه عادت کردیم که در همه فیلمهای نولان ببینیمش.

با وجود این ستاره ها در فیلم، اما این فیلم به هیچ وجه فیلم ستاره ها و بازیگران نیست و باید این فیلم را فیلم کارگردان و داستان نامید.

چرا باید این فیلم را دید؟

اصولا دیدن فیلمهای کریستوفر نولان برای همه سینمادوستان کار واجبیه. اما این فیلم بدون شک پیچیده ترین فیلم نولان و البته به لحاظ صحنه های اکشن و چشم نواز، شبیه ترین فیلم به “تلقین” Inception.

کارگردان این فیلم کیست:

کریستوفر نولان: قبلا اینجا در خصوص او و فیلمهایش صحبت کردیم. برای تمامی دوستداران سینما نام “کریستوفر نولان” سمبل یکی از پرفروغ ترین کارگردانان نسل جدید هالیوود مطرح است. او پس از ساخت فیلمهایی نظیر “یادگاری” Memento، سری فیلمهای بتمن و “پرستیژ” The Prestige شناخته میشد، فیلم “تلقین” Inception یکی از بزرگترین پروژه های کاری خودش رو با گروهی از ستارگان هالیوود ساخت و نتیجه کار تحسین تمامی منتقدین و سینمادوستان رو برانگیخت. بعد از اون هم با فیلمهای Interstellar و Dunkirk وارد ژانرهای دیگری شده که همگی برای او موفقیت را در پی داشته.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم که با درجه ی سنی PG-13 اکران شده، مناسب دوست داران سینمای نولان، دوست داران سینما اکشن و کلا کسایی هست که فیلمهای پر زرق و برق دوست دارن. البته قبلش بدونید که این فیلم احتیاج به دقت زیادی هم برای سردرآوردن از داستان فیلم داره.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

رو به جلو یا رو به عقب

پیچیدگی زیاد و گنگی بسیار

تصویر چشم نواز و ساخت عالی

 

دانلود فایل پادکست به حجم ۷۴ MB: از سرور Mediafire

دانلود فایل پادکست به حجم ۷۴ MB: از سرور Picofile

 

تریلر فیلم “Tenet”

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

3 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
۲۱ مرداد, ۱۴۰۱ ۸:۴۸ ب٫ظ

واقعا مزخرف بود بدترین فیلم نولان باید بفهمه اینجا سینما هست نه دانشگاه

Narges
Narges
۱۱ دی, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

سلام . خدا قوت .
با اینکه از سبک کار‌های نولان خوشم میاد ولی در یک کلام می‌تونم بگم که :
امسال نولان مثل همیشه نبود . همین !

ازناوه
ازناوه
۹ دی, ۱۳۹۹ ۶:۳۱ ب٫ظ

سلام، کیان جان خسته نباشید، فیلم خوب باید دانسته‌های بیننده را به چالش بکشه، برای درک بهتر داستان فیلم باید پیش زمینه علمی مناسب در خصوص موضوع فیلم خیلی راهگشاست، این فیلم هم بر اساس یک فرضیه علمی که توسط آقای Richard Phillips Feynman مطرح شده که هنوز هم دانشمندان در حال بررسی اون هستند، هست و برای درک درست‌ترش باید یه خورده بیشتر به مطالعات علمی توجه کرد، توی فیلم به زیبایی این پدیده عقبگرد زمان و ماده و ضدماده را نشان می‌دهد، بعید می‌دونم که آقای نولان بدون مطالعه در خصوص این موضوعات علمی محض اقدام به تهیه… ادامه دیدگاه »

Last edited 3 years ago by ازناوه