;

پادکست نقد و بررسی فیلم “تلقین” Inception

کارگردان: کریستوفر نولان Christopher Nolan

بازیگران: لئوناردو دیکاپریو  Leonardo DiCaprio، جوزف گوردن لویت Joseph Gordon-Levitt، الن پیج Ellen Page، تام هاردی Tom Hardy، سیلیان مورفی Cillian Murphy، مایکل کین Michael Caine

ژانر:  اکشن، ماجرایی، علمی تخیلی

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، امیر و حسین 

خلاصه داستان فیلم چیست؟

“دام کاب” (لئوناردو دی کاپریو) یک دزد ماهر در استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری و چندملیتی است. توانایی او در این است که هنگامی که دیگران در خواب هستند و ذهنشان در آسیب پذیرترین وضعیت است، اسرار کلیدی آنان را از درون رویاهایشان ربوده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران متقاضی عرضه میکند. اما همین امر او را به یک مجرم فراری بین المللی تبدیل کرده است و باعث شده عزیزترین چیزهایش را در این راه از دست بدهد. حال به کاب فرصتی برای آزادی پیشنهاد می شود. او با انجام این ماموریت می تواند زندگی‌اش را پس بگیرد، اما تنها در صورتی که بتواند امری غیر ممکن بنام تلقین را انجام دهد. این بار، کاب و گروهش باید کاری عکس سرقت را انجام دهند: این بار وظیفه آن‌ها دزدیدن ایده‌ نیست، بلکه کاشتن یک ایده جدید در ذهن قربانی است.

چرا باید این فیلم را دید؟

چون این فیلم با امتیاز ۸.۸ یکی از بالاترین امتیازات را در سایت IMBD دارد، یک دوجین بازیگر معروف در کنار کارگردانی صاحب سبک به نام کریستوفر نولان، تعلیق و هیجانی بینظیر در کنار داستانی تو در تو دارد، و در کل پتانسیل این را دارد که در سالهای آینده به یکی از کلاسیک های هالیوود تبدیل شود. دلیل بیشتر از این می خواهید؟

جمله مرتبط با فیلم

دیشب خواب دیدم که پروانه ام و امروز وقتی بیدار شدم سوال برایم پیش آمده که من حقیقتا انسانی هستم که خواب دیدم پروانه ام یا حقیقتا پروانه ای هستم که خواب می بینم انسانم

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

در این فیلم یک دوجین از بهترین بازیگران هالیوود به ایفای نقش پرداخته اند. از لئوناردو دیکاپریو بگیرد تا جوزف گوردن لویت، مایکل کین، الن پیج و البته تام هاردی. با بازی در این فیلم بود که چهره و بازی او مورد توجه سینمادوستان قرار گرفت و بازی در فیلمهای مطرحی به او پیشنهاد شد و او را تبدیل به بازیگری طراز اول کرد.

 سابقه کارگردان چیست؟

کریستوفر نولان: برای تمامی دوستداران سینما نام “کریستوفر نولان” بعنوان یکی از پرفروغ ترین کارگردانان نسل جدید هالیوود مطرح است. او پس از ساخت فیلمهایی نظیر “یادگاری” Memento، سری فیلمهای بتمن و “پرستیژ” The Prestige شناخته میشد، فیلم “تلقین” Inception یکی از بزرگترین پروژه های کاری خودش رو با گروهی از ستارگان هالیوود ساخت و نتیجه کار تحسین تمامی منتقدین و سینمادوستان رو برانگیخت.

 فیلم مناسب چه کسانی است؟

فیلم مناسب کسانی است که حوصله فکر کردن در خصوص فیلمها رو دارند. البته فیلم با جلوه های ویژه عظیم و صحنه های اکشن و تعلیق زیادی که ایجاد می کنه حتما در جلب مخاطب عام موفقه، اما فهمیدن لایه های زیرین و تودرتوی فیلم نیاز به تفکر بیشتری داره، ‌که شاید نیاز باشه که فیلم دوبار دیده شه.

آنچه در این پادکست خواهید شنید

بیوگرافی کوتاهی از کریستوفر نولان

بحث و بررسی داستان فیلم

فیلمی از نوع سرقت

فیلمی معمولی یا شاهکاری گرانقدر؟

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۲ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

10 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
۵ دی, ۱۳۹۷ ۷:۴۸ ق٫ظ

سلام خسته نباشید به شما بابت زحمتی کا تا به امروز در این مسیر کشیدید ولی میخواستم توصیه کنم از حالا به بعد تجدید نظر جدی روی کارتون بکنید.مخاطب سینما که بیش از نیم ساعت وقت میذاره برای نقد یه فیلم خارجی بیش از اینا انتظار داره.متاسفانه شما بخش بزرگی از زمان رو به بازگوی سایت imdbمیپردازید که کسی که جدی سینما رو دنبال میکنه خودش به اون اطلاعات دسترسی داره.و در بخش دوم برنامه هاتون هم اغلب برداشت های غلط شخصی داره روی ارزش واقعی فیلم ها سایه میندازه. شما به عنوان یه رسانه هرچند کوچک و جمع و… ادامه دیدگاه »

H.H
H.H
۱۲ آبان, ۱۳۹۵ ۲:۱۴ ب٫ظ

خدایی شما یه پادکست دیگه به این فیلم بدهکارید….انصافا هیچی نگفتید تو این پادکست….یکم وارد فیلم بشید خوب…مرسی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از اینکه این پادکست مورد قبول شما قرار نگرفته متاسفیم. ای کاش موارد خود را جزئی تر بیان می کردید تا بتوانیم تعامل بیشتری در این خصوص داشته باشم. امیدواریم همچنان ما را دنبال کنید.
گروه سینماگپ

امیر حسین
امیر حسین
۱۰ آبان, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

با سلام و شکر از پادکست های بسیار خوبتون توی این پادکست به نکته ای اشاره شد وصحبت کردید که به نظر من پیام فیلم نبود اونم این هستش که شما گفتید که اون صحنه ای که کاب در آخر فیلم فرفره رو میچرخونه و بدون نگاه کردن بهش میره یعنی اینکه براش واقعیت و خیال فرقی نداره و فقط میخواد زندگی کنه و پیام فیلم همینه که به نظرم کاملا غلطه چون به نظر من سیر فیلم و پیام فیلم دقیقا برعکس اینه مثلا وقتی با زنش توی خیال توی آخرای فیلم هست و زنش بهش میگه همینجا بمون… ادامه دیدگاه »

alireza
alireza
۱۹ شهریور, ۱۳۹۵ ۰:۲۸ ق٫ظ

واقعا کارتون درسته . عالی هستید . واقعا از شما ممنونم . در کانال تلگرامتون خیلی فعال هستین . برای شما آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم فعالیتتون ادامه پیدا کنه .
___________________________________________________
ممنون از شما. امیدوارم همچنان کارهای ما را دنبال کنید.
گروه سینماگپ

alireza
alireza
۱۴ شهریور, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ب٫ظ

با سلام و تشکر از شما که سعی در انجام کاری فرهنگی دارید ولی بنظرم نقد و بررسی این اثر واقعا ضعیف بود…این فیلم بی نهایت ترین اثر تاریخ هستش ! یعنی امکان نداره که شما بعد از دیدن چندمین بار فیلم چیزی رو نفهمید….من این فیلم رو سه بار دیدم.هیچ چیزی بی دلیل نیست در مورد اون خانم اریادنی که دوستان میگفتن اصلا چرا تو فیلم بود باید بگم که ایشون مثل اقای دام کاب یک ارشیتکت یا مهندس معمار هستند…حالا چرا خود کاب خواب رو طراحی نمی کنه؟ جواب این سوال توی دیالوگ هاست(اونجایی که اریادنی سوالی در… ادامه دیدگاه »

Thick as a brick
Thick as a brick
۱۵ مرداد, ۱۳۹۶ ۳:۵۱ ق٫ظ
Reply to  alireza

با سلام خدمت دوستان صاحب نظر و محترم خدمتتون عرض کنم که بنده فقط علاقه مند فیلم وسینما هستم و به مانند شما حرفه ایی نیستم و اصلا رشته تحصیلی من فرق داشته ولی ایرادم این هست که فکرم زیادی کار می کند (ویا فکر میکنم که اینطور هست )و واقعا خوشحال شدم که به طور اتفاقی سینما گپ وپیدا کردم و خیلی خوشحال تر می شدم اگر این صفحه اولین صفحه برای بازدید من نبود (ای کاش).چون نظرهایی که خواندم دقیقا به نکاتی اشاره داشتند که از بدیهیات فیلم بودند و اگر این موارد از ایرادات نقد شما بوده… ادامه دیدگاه »

Terminatrix IX9
Terminatrix IX9
۸ آذر, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
Reply to  alireza

.

Last edited 3 years ago by Terminatrix IX9
عرفان
عرفان
۸ شهریور, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب٫ظ

کارتون خیلی عالیه و من همه پادکست های شما رو دنبال میکنم
امیدوارم به کارتون ادامه بدید در ضمن امیدوارم صدای آقای امیر رو بیشتر توی پادکست ها بشنویم?
___________________________________________________________
با تشکر از شما دوست عزیز. مطمئنا هدف سینماگپ ارتباط برقرار کردن هر چه بیشتر با تمامی سینما دوستان است. امیدواریم همچنان ما را دنبال کنید.
گروه سینماگپ