;

پادکست نقد و بررسی فیلم “دنگال” Dangal

کارگردان: نیتش تیواری Nitesh Tiwari

بازیگران: امیر خان Aamir Khan، فاطیما سانا شیخ Fatima Sana Shaikh،‌ ساکشی تانوار Sakshi Tanwar

ژانر: زندگی نامه | درام | ورزشی

محصول: هند ۲۰۱۶

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، بهرام و تکتم

خلاصه داستان فیلم چیست؟

ماهاویر سینگ فوگات مربی کشتی در کشور هندوستان که همیشه از خداوند پسری می خواست تا بتواند او را برای مسابقات المپیک تمرین و آموزش دهد در ازدواج خود صاحب دو دختر می شود و این رویای شیرین را به فراموشی می سپارد اما چند سال بعد که دختران ماهاویر بزرگتر می شود او ناگهان متوجه می شود که با دخترانش هم می تواند در المپیک حاضر شود و…

چرا باید این فیلم را دید؟

سینمای هند بزرگترین تولید کننده فیلم در دنیا است، اما شاید سالهاست به فیلمهای یک شکل آن عادت کرده ایم و با بی تفاوتی از کنار انها می گذریم، اما در خوارزارها هم گل های زیبایی میرویند.‌ دانگال یکی از زیباترین فیلمهای سینمای هند است در چند سال اخیر و اثری متفاوت و زیبا صمیمی و دوست داشتنی است که اتفاقا پر فروشترین فیلم تاریخ سینمای هند هم هست.

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

امیر خان، ستاره بی چون و چرای این روزهای سینمای هند.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

مسلما فیلمهای هندی طرفداران خاص خود را دارند. البته حتماً فیلم Dangal غیر از مخاطبانی که عاشق فیلمهای هندی هستند، بینندگان دیگری نیز خواهد داشت. این را به راحتی می توان از فروش و استقبالی که از این فیلم شده فهمید.

 آنچه در این پادکست خواهید شنید

دانگال دانگال

چرا ما نمیتوانیم دانگال بسازیم

سینما و غرور ملی

امیرخان مردی برای تمام فصول

سینمای هند

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۳ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

4 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
d4rk
d4rk
۲۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

این صحبتی که تکتم خانوم کردن آخر فیلم یخورده واسم عجیب بود چون اول فیلم قبل از اینکه فیلم شروع بشه چنین متنی نوشته : certain characters institutions and events in the film are fictional and have been used for cinematic reasons and for dramatizing and performances and incidents portrayed in the film. other than MAHAVIR SINGH, GEETA and BABITA any resemblance to anyone else living or dead is unintended and is purely coincidental. حتی با درنظر نگرفتن این موضوع باز هم تو ژانرهای تاریخی یا بیوگرافی مثل این فیلم اینجور چیزا حس میکنم عادیه تو سینما. مثلا سریال”مختارنامه” خودمون… ادامه دیدگاه »

ali
ali
۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۷ ۲:۲۸ ب٫ظ

درود …. من فکر میکنم این پدکست به جای اینکه به نقد محتوایی و فنی فیلم بپردازه ، بیشتربه فرامتن و فرهنگ هند پرداخته که تا حدی درسته . درضمن “دنگل” به معنی زمین خاکی هستش که توش کشتی میگیرن ، نه خود ورزش کشتی . اسم فیلم اشاره به خواستگاه کشتی گیری دخترا و تفکر کشتی سنتی پدرشون داره . درکل از اینکه به ینمای هند اهمیت میدین خیلی ممنونم و جا داره فیلم های بیشتری از این سینما رو مورد بررسی قرار بدین ، چه فیلم های مستقل و هنری هند مثل فیلمای ساتیاجیت رای ، و چه… ادامه دیدگاه »

محمد
محمد
۷ مهر, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

خیلی ممنونم بابت اینکه نقد فیلم های عامر رو میزارین..واقعا بازیگر محشریه..حسی که توی فیلم هاش هست رو توی هیچ فیلم دیگه تا حالا ندیدم..توی اینده بقیه فیلم هاش رو هم همینطور بزارین..موفق باشین