;

ویژه برنامه “استیون اسپیلبرگ” و بررسی آثارش

دانلود فایل پادکست به حجم ۸۹ MB: از سرور Mediafire ، از سرور Picofile

 

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان،علی و سوشیانت

کارگردانی که پرونده اش بررسی می شود؟

استیون اسپیلبرگ

کارگردان ۷۳ ساله آمریکایی که یک از کارگردانان معروف ریش دار آمریکایی ست. او به نمادی از کارگردانان حال حاضر سینمای جهان تبدیل و میشه گفت جزء مشهورترین افراد شاغل در سینما برای کل سینمادوستان جهان است. با اینکه فراز و فرودهایی در کارش داشته، اما بطور معمول فیلمسازی که فیلمهایش در عین توفیق در گیشه، نظر منتقدین را هم جلب می کند. چند تا از خاطره انگیزترین فیلمهایی که هم نسل های من (دهه ۶۰) باهاش بزرگ شدن هم از آثار اسپیلبرگ است.

معروف ترین فیلمهایش کدام ها هستند:

Duel : اولین فیلم او که در عین سادگی، خبر از ظهور کارگردانی با استعداد داد.

Jaws: “آروه ها” اولین فیلم او بود که در ابعادی وسیع دیده شد، و توجه کمپانی های فیلمسازی را به اسپیلبرگ جلب کرد. فیلمی که در آن تنش مسافران و یک کوسه روایت می شد.

Raiders of the Lost Ark: اولین فیلم از سری فیلمهای “ایندیانا جونز” که همکاری او با “هریسون فورد” را هم کلید زد. این سری به موفقیت زیادی رسید و باعث شد که ۳ دنباله هم برای آن ساخته شود.

E.T. the Extra-Terrestrial: یکی از خاطره انگیزترین فیلم هایش برای نوجوانان و هم نسل های من، فیلم “ای تی: موجود فضایی” هست. در این فیلم او بصورت بسیار موفقیت آمیزی سعی در نشان دادن انسان های زمینی با یک فرازمینی کرد.

Jurassic Park: یکی از فیلمهای دیگر گیشه ای او، با موضوع دایناسورها. جلوه های ویژه این فیلم در سال عرضه بسیار پیشرو محسوب میشد. و موفقیت این فیلم باعث ساخته شدن دنباله های زیادی برای آن شد، هر چند که اسپیلبرگ بعد از فیلم دوم، حاضر به کارگردانی قسمت بعدی نشد.

Schindler’s List: کشتار یهودیان و هلوکاست در فیلمی سیاه و سفید و تلخ، یکی از موفق ترین فیلم های او در اسکار را برایش رقم زد.

Saving Private Ryan: این فیلم بعدها بعنوان سمبل فیلمهای جنگی شناخته شد. هر چند صحنه های بسیار خشن فیلم،مخصوصا صحنه کشتار در ساحل توجهات را به این فیلم بیشتر کرد.

A.I. Artificial Intelligence: یکی از عالی ترین فیلم هایی که تا بحال اسپیلبرگ ساخته، و بهش توجه کافی نشده این فیلمه. فیلمی که شاید داستان پینوکیو رو بصورتی مدرن روایت می کنه، و به نظرم بهترین فیلم در خصوص هوش مصنوعی.

Minority Report: همکاری او با تام کروز در این فیلم، تریلری زیبا را ساخت در خصوص مامورانی که خبر از آینده دارند. بعنوان یک فیلم هیجان انگیز حتما ارزش دیده شدن را دارد.

Ready Player One: آخرین فیلم اکران شده او تا زمان حاضر که شخصا از دیدنش بسیار لذت بردم. حتما کسانی که عاشق بازی و فیلمهای کلاسیک هستند از این فیلم لذت بیشتری می برند.

آنچه در این پادکست خواهید شنید

سینمای تجاری یا سینمای هنری، مساله این است.

بیش از ۵ دهه مهم و تاثیرگذار

 

دانلود فایل پادکست به حجم ۸۹ MB: از سرور Mediafire 

دانلود فایل پادکست به حجم ۸۹ MB: از سرور Picofile

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

3 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
Terminatrix IX9
Terminatrix IX9
۷ آذر, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

من به شخصه آرواره ها، هوش مصنوعی و گزارش اقلیت رو دوست داشتم. با اواخر هوش مصنوعی گریه کردم.

یزدان
یزدان
۲۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ

به نظرم یکی از بهترین فیلم های اسپیلبرگ فیلم مونیخه محصول سال ۲۰۰۸ نمی دونم چرا تو لیست نیست؟؟