;

پادکست نقد و بررسی فیلم “مه Mist”

کارگردان: فرانک دارابونت Frank Darabont

بازیگران: توماس جین Thomas Jane، ماریکا گای هاردن Marcia Gay Harden، لوری هولدن Laurie Holden

ژانر: ترسناک | درام | رازآلود

محصول:  آمریکا ۲۰۰۷

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، بهرام و صفورا

میکس و مسترینگ:

کامران صاحبی (با تشکر از ایشان که صمیمانه ما را یاری می کنند)

خلاصه داستان فیلم چیست:

دیوید دریتون یک نقاش است که بهمراه پسرش بیلی در یک شهر کوچک زندگی می کند. او یکروز که مشغول کار در گالری نقاشی می باشد ناگهان طوفان مهیبی باعث شکستن یک درخت و افتادن آن بر روی پنجره استدیو می شود. دیوید با دیدن این شرایط بهمراه بیلی و همسایه شان برنت عازم مرکز شهر می شود تا از فروشگاه مرکزی مقداری مایحتاج ضروری برای مقابله با طوفان خریداری کند. در همین موقع مه عجیب و مرموزی شهر را فرا می گیرد و رفته رفته غلیظ تر می شود. دیوید و سایر افرادی که در فروشگاه هستند ناگهان با مردی با سر و وضع خونین مواجه می شوند که سراسیمه وارد فروشگاه می شود. در ادامه آنها متوجه می شوند که موجودات خطرناکی در مه وجود دارند که انسانها را مورد حمله قرار می دهند. دیوید در این شرایط می کوشد تا همه را آرام کرده و راه حلی منطقی برای این موضوع پیدا کند اما زنی به اسم کارمودی معتقد است که خداوند بخاطر گناهان آنها این بلا را بر سر آنها نازل کرده است…

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

فیلم کلا فیلم ستاره ها نیست و شاید باید ستاره اصلی فیلم رو کارگردان آن “فرانک دارابونت” داسنت. اما به هر حال “توماس جین” بازیگر شناخته شده ای است که البته بیشتر ستاره فیلمهای درجه ۲ است و در این فیلم هم بازی قابل قبولی از خودش ارائه داده. از بهترین فیلمهای دیگرش می شه به “دریای عمیق آبی”، مجازاتگر Punisher”، و فیلم “۱۹۲۲” اشاره کرد.

چرا باید این فیلم را دید؟

فیلمهای زیادی هستند که به موضوع پایان جهان، کشتار تمامی مردم زمین در یک زمان و از این دست موضوعات پرداخته اند. اما به جرات می توان گفت تعداد بسیار کمی در آنها سعی در بیان مفاهیم عمیق در پس لایه های رویی فیلم خود دارند و این چیزی است که به راحتی در فیلم “مه Mist” یافت می شود. چون فیلمی است که از روی یکی از داستان های نویسنده مشهور “استیون کینگ” ساخته شده و کارگردانی ماهر به نام “فرانک دارابونت” هم فیلم را کارگردانی کرده.  شما خیلی سریع با شخصیت اول آشنا و با او همراه می شوید و شاید در آخر فقط دوست داشته باشید که قدم بزنید و به چیزهایی که در این فیلم دیدید فکر کنید. به هیچ وجه دیدن این فیلم را از دست ندهید.

کارگردان این فیلم کیست؟

فرانک دارابونت: فیلمهای بسیار کمی که او آنها را کارگردانی کرده است، هر کدام به بحث برانگیزترین و مورد اقبال ترین فیلمها در سالهای اکران خود تبدیل شده اند. فیلمهایی او همیشه مخاطب را درگیر موضوعاتی عمیق می کند که می تواند تا مدت ها ذهن او را مشغول کند. از بهترین فیلمهایی که او کارگردانی کرده میشه به فیلم “رستگاری در شاوشنگ Shawshank Redemption” و “دالان سبز Green Mile” اشاره کرد، که اتفاقا هر دو هم از کارهای دیگر استیفن کینگ هستند.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

فیلم مناسب کسانی است که به فیلمهای آخرالزمانی، فلسفی و هیجانی علاقه دارند و همچنین کسانی که از طرفداران استیفن کینگ هستند و کارهای او را که تبدیل به فیلم شده اند دنبال می کنند.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:
سینمای فرانک دارابونت

تضاد یا امتداد

چرا آخه چرا آخر کتاب رو عوض کردی

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۹ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

1 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
۱۶ دی, ۱۴۰۱ ۷:۲۳ ق٫ظ

هیچ وقت ناله های مرده یادم نمیره