;

ویژه برنامه ی بررسی سه گانه ی “ماتریکس” Matrix Trilogy

دانلود فایل پادکست به حجم ۸۰ MB: از سرور Mediafire ، از سرور Picofile

کارگردان: واچسفسکی ها  Wachowskis

بازیگران: کیانوریوز Keanu Reeves، لارنس فیشبرن Laurence Fishburne، کری آن موس Carrie-Anne Moss، هوگو ویوینگ Hugo Weaving

ژانر: اکشن، تخیلی

محصول: آمریکا

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، سهند و رضا

این سه گانه شامل چه فیلمهایی است؟

Matrix (1999)

Matrix Reload (2003)

Matrix Revolutions (2003)

خلاصه داستانهای سه گانه ماترکس چیست؟

فیلم داستان مردی رو تعریف می کنه که در روزمرگی های خودش زندگی می کنه. اما وقتی با گروهی از آدمها مواجه میشه که براش توضیح میدن این دنیای فعلی ، خیالی بیش نیست و در واقع همه دارن در یک ماتریکس زندگی میکنن، ناگهان همه چی براش عوض میشه و مجبور میشه راه دیگه ای رو بره که …

 ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

کیانوریوز در زمان ساخته شدن اولین قسمت فیلم تنها ستاره بزرگ فیلم بود که البته خودش هم بعد از ماتریکس شهرتش خیلی بیشتر شد.

فیلم از کری آن ماوس و لارنس فیشبرن هم استفاده می کرد که با اینکه به اندازه کیانوریوز مشهور نبودن، ولی خیلی خوب از پس نقش هاشون براومدن.

چرا باید این سه گانه را دید؟

این سه گانه پایه گذار سبک جدیدی در سینمای اکشن شد. صحنه های اکشن این سری که در زمان اکران بسیار سر و صدا به پا کرد، حاصل حرکت معمولی دوربین در صحنه های اسلوموشن بود که حسابی به مذاق بیننده خوش اومد. خیلی از فیلمها بعدا از ماتریکس تقلید کردن. البته فیلم از اکشن در کنار داستانی استفاده می کرد که تا حدی هم پیچیده بود، که این خودش باعث جدی گرفتن فیلم شد. اما خب فیلمهای دوم و سوم به خوبی فیلم اول نبودن و این از نمراتی که سایتها مختلف براشون ثبت کردن مشخصه.

میانگین امتیاز سه گانه ی ماتریکس در سایت IMDB : 7.6/10

و شاید گفتن این نکته خالی از لطف نباشد که ” ارباب حلقه ها : بازگشت شاه” در ۱۱ رشته نامزد دریافت جایزه ی اسکار شد و هر ۱۱ جایزه را هم از آن خود کرد!

کارگردانان این فیلم کیستند:

واچفسکی ها: برادران واچسفکی سابق که مدتی بعد از ساخت این فیلم هر دو تغییر جنسیت دادند و به خواهران واچسفکی تبدیل شدند. در کارنامه فیلمسازی این دو بردار سابق فقط سری فیلمهای ماتریکس تونست هم در فروش و هم در نقد موفقیت آمیز ظاهر بشه. و بقیه فیلمهایی که ساختن یا فروش خوبی نداشت و یا منتقدین نپسندیدن.  البته فیلم “Clouad Atlas” حداقل از نظر منتقدین فیلم خیلی خوبی بود، هر چند که شاید خیلی از بینندگان چیزی از داستان سر در نیاوردن. این نکته رو هم بگم که نویسندگان فیلمنامه فیلم بسیار خوب V For Vendetta هم واچفسکی ها بودند.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این سری فیلمها مناسب تمام کسانی است از دیدن فیلمهای اکشن لذت می برند و البته کسانی که دوست دارن در کنار اکشن، به موضوعات دیگه هم فکر کنند، از دیدن فیلم لذت میبرند.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

معرفی بهترین تریلوژی های سینما

خواهران یا برداران، آیا مسئله این است؟

بدیع، عمیق، گیرا

سیر نزولی در مسیر ساخت تریلوژی

دانلود فایل پادکست به حجم ۸۰ MB: از سرور Mediafire

دانلود فایل پادکست به حجم ۸۰ MB: از سرور Picofile

 

تریلر ماتریکس“Matrix”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

5 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
میثم
میثم
۲۶ شهریور, ۱۴۰۲ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان اول تشکر میکنم از کل تیم دوست داشتنیه سینما گپ که واقعا تمام اعضاش متخصص و با سوادن و هر کدوم تو زمینه تخصصیشون جز بهترینا هستن توی این برنامه تون به نظرم نسبت به برنامه های دیگه که از شما و تیم محترمتون شنیدم با توجه به عمق فیلم و انتظار بالایی ک ازتون دارم متاسفانه خیلی سطحی با فیلم برخورد شده بود و این برنامه چیزی به مخاطب اضافه نمیکرد

Terminatrix IX9
Terminatrix IX9
۷ آذر, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

ماتریکس فقط قسمت اول و شاید قسمت سوم خوب بود. قسمت دوم جذاب نبود.

Narges
Narges
۱۰ مهر, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ

سلام . خدا قوت !
خیلی خوب بود ولی کاشکی طولانی تر میشد .
راستی آقا کیان ، صدای دخترت اومد که داشت باهات صحبت می‌کرد . یه بار هم بذار حرف بزنه صداش رو بشنویم . خوشحال میشیم .🌹