;

پادکست نقد و بررسی فیلم “زندانیان” Prisoners

کارگردان: دنیس ویلنو  Denis Villeneuve

بازیگران: هیو جکمن Hugh Jackman، جیک جیلنهال Jake Gyllenhaal، ویولا دیویس Viola Davis

ژانر: درام، جنایی، رازآلود

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، امیر و سفورا

خلاصه داستان فیلم چیست؟

زمانیکه دختر کوچک “کلر داور” (هیو جکمن) به همراه دوستش ناپدید می شوند، او پس از ناامید شدن از اقدامات پلیس، تصمیم میگیرد که خودش شخصاً برای پیدا کردن او اقدام کند. اما او تا کجا پیش خواهد رفت تا دخترش را پیدا کند؟ در این بین مرز بین انسانیت و علاقه به خانواده و دخترش برای او از بین می رود و …

چرا باید این فیلم را دید؟

به نظر می رسد هر شخصی که فرزندی دارد باید این فیلم را ببیند، چون این فیلم نگاهی هشداردهنده دارد. و این هشدار را با تعلیقی زیاد از عشق یک پدر به دختر کوچکش به تصویر می کشد.

ضمناً این فیلم نامزد کسب اسکار بهترین فیلمبرداری برای راجر دیکنز نیز بوده است.

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

هیو جکمن: بسیاری اعتقاد دارند که هیو جکمن بهترین بازی خود را در این فیلم “زندانیان” نشان داده و لایق نامزدی اسکار نیز بوده است. او واقعا با بازی خود در این فیلم فرصتی را به دیگر بازیگران نمی دهد و تمام توجهات بیننده را معطوف خود می کند. او کاملا موفق می شود چهره پدری را که برای پیدا کردن دخترش دست به هر کاری می زند را ترسیم کند.

هر چند که همه او را با شمایلش در سری فیلمهای “مردان ایکس” X-men در نقش “ولورین” به خاطر می آورند، اما او نقش آفرینی های بیادماندی زیادی داشته است و با کارگردان های صاحب سبک بسیاری کار کرده که از جمله می توان به بازی در فیلم “پرستیژ” Prestige اثر کریستوفر نولان، “اسکوپ” Scoop اثر وودی آلن، “چشمه” Fountain اثر دارن آرنوفسکی، “استرالیا” Australia اثر باز لورمان و بینوایان Les Misérables اثر تام هوپر را نام برد.

جیک جیلنهال: او در نقش پلیس در این فیلم توانایی خود را به خوبی نشان می دهد. او در یکی دیگر از فیلمهای دیگر این کارگردان به نام “دشمن” Enemy هم بازی کرده. البته باید شاهکار بازیگری او را بازی در فیلم “خزنده شب” Nightcrawler دانست. که البته تحسین های زیادی هم بعد از بازی در خزنده شب نصیب او شد.

سابقه کارگردان چیست؟

دنیس ویلنو: این فیلمساز کانادایی قبل از ساخت این فیلم، فیلم “ویران شده” Incendies را کارگردانی کرده بود. اما با ساخت فیلم “زندانیان” Prisoners بود که نگاه ها به سمت او جلب شد. البته بعد از ساخت این فیلم فیلم “دشمن” با بازی جیک جیلنهال را ساخت، و در سال ۲۰۱۵ هم فیلم بسیار تحسین شده “سیکاریو” Sicario را با بازی امیلی بلانت، جاش برولین و بینیسیو دل تورو کارگردانی کرد که انبوهی از نقدهای مثبت و تحسین ها را برای او به ارمغان آورد. شما می توانید بررسی فیلم “سیکاریو” را نیز ببینید.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

مناسب تمام کسانی که فیلمهایی با درون مایه معمایی جنایی را دوست دارند و یا به طور کلی به ژانر درام علاقمندند. البته این هشدار لازم است که دیدن خشونت های این فیلم چه به لحاظ بصری و چه به لحاظ مضمون فیلم می تواند برای بینندگان احساساتی تر مشکل ساز باشد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید
رابطه پدر و دختری
دعاها و گناهها
سوی تاریک یک پدر
گوشت گاو بلی گوشت آهو خیر

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۴ MB

 

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
reyhan
reyhan
۸ دی, ۱۳۹۹ ۹:۱۸ ب٫ظ

سلام کاش درمورد فیلم enemy هم یه برنامه درست کنین فیلم قشنگی بود.

Ali
Ali
۱۴ مهر, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

**این متن حاوی اسپویل است**

سلام میخواستم یه خسته نباشید حسابی بگم به تیمتون و اینکه بگم خیلی حیف شد که پایان این فیلم اونجایی که اخرش سوت میزنه (حالا بیشتر از این نمیگم تا اسپویل نشه )رو نیاوردین تو پادکست چون اون شخصیت هوگو جکمن چرا اخرش اینجوری جمع شد تو فیلم