;

پادکست نقد و بررسی فیلم “جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها” Fantastic Beasts and Where to Find Them

کارگردان:دیوید یِتسDavid Yates

بازیگران:ادی ردماینEddie Redmayne، کارترین واترستون Katherine Waterston، دن فاگلر Dan Fogler، آلیسون سودول Alison Sudol، اِزرا میلر Ezra Miller، سامانتا مورتون Samantha Morton، کالین فارل Colin Farrell

جانی دپ Johnny Depp

ژانر:ماجراجویی | خانوادگی | فانتزی

محصول:آمریکا ۲۰۱۶

درجه سنی : PG-13

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، فائزه

خلاصه فیلم:

در سال ۱۹۲۶، نیوت اسکمَندِر (ادی ردمین) پس از تکمیل سفرهای تحقیقاتی‌اش برای نگارش کتاب جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، برای توقفی کوتاه وارد نیویورک می‌شود. اما بر اثر اشتباه ناخواسته یکبی‌جادو (اصطلاح آمریکایی برای مشنگ‌ها یا افرادی که جادوگر نیستند) به نام جیکوب کوالسکی (دن فوگلر)، تعدادی از موجوداتی که درون چمدان گسترش‌یافته نیوت هستند در شهر آزاد می‌شوند و …

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

اِدی ردماین برنده ی جایزه اسکار بهترین بازیگر نفش اول مرد برای بازی در فیلم “تئوری همه چیز ۲۰۱۴ ” که همچنین بازی های درخشانی در “بینوایان ۲۰۱۲ ” ، “دختر دانمارکی۲۰۱۵ ” از خود نشان داده است.

چرا باید این فیلم را دید؟

جوابش ساده اس! چون پاترهد هستیم.

البته زیاد فرقی نداره اگر فیلمهای هری پاتر را ندیدید، در عین یکی بودن دنیای فیلمهای هری پاتر و جانوران شگفت انگیز، این فیلم استقلال داستانی خود را حفظ کرده است.

نظر سهند در خصوص این فیلم:

این فیلم رو نباید جزو دنیای هری پاتر دونست. این فیلم تکه ای جدید از دنیای خانم رولینگه یک تجربه جدید هم برای طرفداران و هم خود خانم رولینگ.
با توضیحات کاملی که در پادکست مطرح شد پر واضحه که این داستان به راحتی قابلیت تجربه سری هری پاتر رو داره. ( ابتدا سری رمان ها و سپس سری فیلمها) که میتونست درآمد بیشتری هم برای این نویسنده به همراه داشته باشه. در نتیجه به نظر میرسه که خانم رولینگ به دنبال یک چالش جدید بوده: خلق دنیایی نو در دنیایی نو
که به عنوان اولین گام به حق فیلم حاضر فیلم خوبی از کار در آمد به جز چند نکته جزئی که مهمترینش سیر سینوسی فیلم در سکانس های مختلفش بود. مثلا صحنه مرگ سناتور شاو بسیار خوب به نمایش در آمد و من رو یاد صحنه نفرینی انداخت که در هری پاتر و شاهزاده دورگه گریبان یکی از شاگردان هاگواتز رو گرفت. ولی در نقطه مقابل مثلا لحظات دستگیری و فرار در وزارتخانه بسیار شتاب زده و در مقایسه با سری هری پاتر غیر قابل باور بود. اینکه به چه راحتی درب اتاق یکی از جادوگران ارشد با یک لگد باز شد و در نهایت اسکمندر فقط با فرستادت یک موجود به سمت جادوگران خبره وزارتخانه بی هیچ دردسر قابل توجهی فرار کرد.
با توجه به اینکه نویسنده علاقه زیادی به دادن کد برای اتفاقات آینده داستانهاش رو داره با نظریه جناب کیان کاملا موافقم و شاید اتفاقات همین داستان هم سر آغازی باشه بر حضور مشنگ زادگان در دنیای جادوگری بدون در نظر گرفتن اصل و نسب. ( مثل هرمیون). در آخر هم به طرفداران دنیای خانم رولینگ علاوه بر پیشنهادهایی که خانم فائزه دادن، نمایشنامه هری پاتر و کودک نفرین شده رو پیشنهاد میدم که البته نمی دونم به فارسی ترجمه شده یا خیر.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

بازگشت سودده جادوگران و جانوران

ماجراجویی های نیوت اسکمندر

سفر به دور دنیا با ۵ قرارداد خانم رولینگ

به من داستانهای تازه بگو

دوئل های ناامید کننده

ما خواستار جلوه های ویژه در شأن یک پاترهد هستیم

پیشگویی بزرگ کیان!

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۱ MB

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
Hessam.HTI
Hessam.HTI
۲۴ مرداد, ۱۳۹۶ ۹:۳۸ ب٫ظ

مرسی از پادکست خوبتون. به نظر من میتونستن بازیگر بهتر از Eddie Redmayne هم بزارن نه اینکه بده ها خیلی هم عالیه ولی بهتر از اونم خیلیا بودن.

عرفان
عرفان
۱۹ فروردین, ۱۳۹۶ ۹:۴۱ ب٫ظ

بسیار ممنون از پادکست زیباتون لطفا یه پادکستم براى فیلم the edge of seventeen بزارید با تشکر
______________________________________
ممنون از پیشنهاتون. بررسی می کنیم.
گروه سینماگپ