;

پادکست نقد و بررسی فیلم “لوگان” Logan

کارگردان: جمیز منگولد James Mangold

بازیگران: هیو جکمن Hugh Jackman، پاتریک استوارت Patrick Stewart، دفنه کین Dafne Keen

ژانر: اکشن | سوپرقهرمانی

محصول: آمریکا ۲۰۱۷

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، علی و رضا

خلاصه داستان فیلم چیست:

در آینده ای نه چندان دور لوگان (هیو جکمن) که پس از گذشت سال ها قدرت خودش را تا حد زیادی از دست داده است این روزها در پایگاهی نزدیک به مرز مکزیک از پروفسور ایکس (پاتریک استوارت) که دچار اختلالات ذهنی شده است مراقبت می کند تا اینکه یک روز ناگهان دختر جهش یافته نوجوانی بسیار شبیه به لوگان پیدا می شود که…

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

هیو جکمن: تقریبا میشه گفت که همه او را با شمایل در سری فیلمهای “مردان ایکس” X-men در نقش “ولورین” به خاطر می آورند، که او در این فیلم سعی در بخشیدن عمق بیشتر به این نقش هم کرده است.

اما او نقش آفرینی های بیادماندی زیادی داشته است و با کارگردان های صاحب سبک بسیاری کار کرده که از جمله می توان به بازی در فیلم “پرستیژ” Prestige اثر کریستوفر نولان، “اسکوپ” Scoop اثر وودی آلن، “چشمه” Fountain اثر دارن آرنوفسکی، “استرالیا” Australia اثر باز لورمان، بینوایان Les Misérables اثر تام هوپر و “زندانیان Prisoner” اثر دنی ویلنو اشاره کرد.

چرا باید این فیلم را دید؟

خب مسلما این فیلم برای طرفداران ژانر سوپرقهرمانی،‌ طرفداران کمیک های مارول، و همینطور طرفداران پر و پا قرص افراد ایکس، فیلمی است که حتما باید دیده شود، اما بعید به نظر می رسد اگر به این سبک از فیلمهای سوپرقهرمانی علاقه ندارید، این فیلم هم بتواند تغییری در ذائقه شما ایجاد کند.

یادداشت تکمیلی سهند بر این فیلم:

لوگان اثری متفاوت در سری ایکس من. موفق یا ناموفق.
بی انصافیست که این فیلم رو خوب ندونیم. طبق اطلاعات جامع جناب کیان، این فیلم هم درآمد قابل توجهی داشته و هم تونسته امتیاز بالایی از مخاطبین بگیره. پس بر مبنای این دو فاکتور تعیین کننده، فیلم موفقی بوده.
سری سازی در قالب ژانری خاص معمولا خلاقیت بالایی رو میطلبه که سری ایکس من تا به امروز به خوبی ازش برخوردار بوده. اما نکته قابل توجه اینه که برای حفظ این روند همیشه نیاز به یک تلنگر یا نقطه عطف یا یه کار خاص هست.
لوگان.
با دیدن این فیلم قبل از هر چیز یاد توضیح جامع بهرام عزیز در مورد سینمای ضد ژانر افتادم. ابرقهرمانی که مهمترین شاخصه هاش رو نابودین. ما سالها با شخصیت یک غول جاودانه و شکست ناپذیر زندگی کردیم که امروز پیر و آسیب پذیر شده. این یعنی همون فیلم متفاوتی که در قالب ضد ژانر ما رو به آینده این سری امیدوار تر میکنه.
در آپوکالیپس به همه ثابت شد که ایکس من تحت هر شرایطی پیروزن و قویترین ابرقهرمان هم توان مقابله با این گروه رو نداره. ولی بعد از لوگان این گروه دوتا از مهمترین و تأثیرگذار ترین اعضاش رو از دست میده که همین موضوع این باور رو بوجود میاره که ایکس من  الآن دیگه آسیب پذیرن. در واقع لوگان تونست هیجان رو بین طرفداران این سری که دیگه حتی با مرگ آپوکالیپس هم راضی نمیشن تزریق کنه. تصور کنید گروهی رو که دیگه قابلیت کنترل ذهن و جاودانگی رو نداره.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم مناسب طرفداران فیلمهای سوپرقهرمانی و اکشن است

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

بهترین قدرت در دنیای ایکس-من

یک پایان با شکوه یا یک مرگ رقت انگیز

لوگان در گذر سالها

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۳ MB

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

7 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
seyyedalith
seyyedalith
۲۹ مرداد, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

به نظرم رسید شاید این ضدگلوله بودن و اینقدر نشون دادن این موضوع، به فرهنگ آمریکایی‌ها مربوط باشه. برعکس ما که تقریبا با اسلحه سروکاری نداریم، آمریکایی‌ها خاطرات بدی ازش دارن و ضدگلوله بودن یک آدم براشون شیرین و رویاییه. اولین صحنه‌ی فیلم لوگان رو به خاطرتون میارم که یه دسته دزد واسه دو تا قالپاق می‌زننش یا اونجایی که برای تعمیر پمپ آب میره.

seyyedalith
seyyedalith
۱۹ مرداد, ۱۳۹۸ ۸:۴۱ ق٫ظ

یک اتفاق تاحدودی غیر منطقی در فیلم‌های ابرقهرمانی اینه که با وجود اینکه همه می‌دونن گلوله روشون اثر نداره و با سلاح متعارف نمیشه حریفشون شد، باز هم با همون روش شکست خورده قبلی سراغشون میرن. همین‌طور یک یا چند سوپاپ اطمینان هم هستن که هر جا مشکلی پیش بیاد به کمک فیلم‌نامه میان مثل نوش‌دارو (معمولا سبز یا آبی!). حتی در مجموعه شوالیه تاریکی که واقعی‌تر بود هم آقای فاکس چیزی از نوش‌دارو کم نداشت. نکته‌ی جالب دیگه، فرار کردن از آمریکا و پناهنده شدن به یک کشور دیگه بود که با تصور رایج از کارکرد هالیوود برای نظام… ادامه دیدگاه »

Pari
Pari
۱ تیر, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام خسته نباشید ممنون از پادکست خوبتون
فقط من منتظر بودم یکی از شما به برادر لوگان، ویکتور اشاره کنه که فقط تو x men origins دیدیمش بعد از اون کلا از صفحه ی روزگار محو شد. من دائم منتظر بودم تو لوگان دوباره بیارنش. چه بلایی سرش اومد؟ اصلا انگار فراموش کردن که همچین کاراکتری هم ساخته بودن

Blokherr
Blokherr
۹ تیر, ۱۳۹۶ ۳:۴۵ ق٫ظ

خسته نباشید.من خودم فیلم لوگان رو خیلی دوست داشتم نظرم به آقای کیان خیلی نزدیک بود.اون دوتا آقای دیگه فکر کنم اصلا کاراکتر لوگان رو از نظر روان شناختی درست تبیین نکرده بودن و فقط علاقه شخصی خودشونو برای فیلم درنظر گرفتن که خب نظرشونم محترم.فقط یه چیزی رو تو سری ایکس من دوست ندارم اونم اینکه فرض برایته که صد درصد مخاطبین کمیک هارو خوندن

wolfer 2000
wolfer 2000
۱۱ خرداد, ۱۳۹۶ ۵:۲۴ ق٫ظ

با سلام و تشکر از زحماتتون انتقادی که به گفت و گوی شما داشتم این است چرا شما فیلم رو بیشتر به عنوان یه فیلم عادی ابر قهرمانی دیدید و چرا در زمان بحث درباره موضوعیت و داستان فیلم اطلاع کاملی از داستان کمیک بوک ها نداشتید و فقط به فیلم های قبلی استناد کردید و اون هم با دید سطحی و چرا اصلا درباره اینکه سر دیگر جهش یافته ها چه بلایی آمد بحث نکردید و درباره نحوه تموم شدن فیلم با رها کردن قبر ولوورین و رفتن لارا هیچ حرفی گفته نشد و مخصوصا از بازی های جذاب… ادامه دیدگاه »