;

پادکست نقد و بررسی فیلم “زیبایی بزرگ” Great Beauty

کارگردان: پائولو سورنتینو Paolo Sorrentino

بازیگران: تونی سرویلو Toni Servillo، کارلو وردون Carlo Verdone، سابرینا فریلی Sabrina Ferilli

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، صفورا و تکتم

خلاصه داستان:

روزنامه‌نگار و نویسنده‌ای به نام جپ گامباردلا (با بازی سرویلو) مسحور و مفتون راه و روش خودش از طریق سالها افراط در خوشگذرانی شبانه در رُم شده‌است. از زمان موفقیت افسانه ای اولین و تنها رمانش، تبدیل به ساختار دائمی در محافل ادبی و اجتماعی شهر شده‌است، اما تولد ۶۵ سالگی اش همزمان می‌شود با یک شوک از گذشته. جپ ناگهان خودش را در وضعیت روحی و شرایطی می‌یابد که به طور غیرمنتظره ای زندگی اش سخت تکان خورده، قوه تعقلش نسبت به خود و هم عصرانش دگرگون شده و در حال جستجوی گذشته در کلوپ‌های شبانه عجیب و غریب، مهمانیها و کافه‌ها برای یافتن رُم با همه جلال و شکوهش است: یک چشم‌انداز بی‌انتهای پوچ، زیبایی بدیع.

چرا باید این فیلم را دید؟

چون این فیلمی است که با آن سینمای ایتالیا به روزهای اوج خود باز میکرد، کارگردانی جدید و جوان جا  پای بزرگان ایتالیا گذاشته و سعی دارد شکوه سینامی ایتالیا در دعه ۶۰ و ۷۰ را به ان بازگرداند.

فیلمی هنری که نقد هنر مدرن میکند با بازی خیره کننده نقش اول خود در تمامی جشنواره ها درخشید

فیلم مناسب چه کسانی است؟

فیلمی مناسب تمامی دوست داران سینمای ایتالیا و فیلمهای هنری و درام

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

هنر مدرن و سینما

جا پای جای بزرگان

هنر پوچ یا هنرمندان بی هنر

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۶ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

1 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
مجید
مجید
۳۰ خرداد, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ب٫ظ

بچه ها دمتون گرم خیلی دقیق و بجا اشاره کردید و دقیقا اشتیاق و لذت عمیق دیدن این فیلم رو منتقل کردید . فقط من دوست داشتم یه نکته اضافه کنم و اونم اینه که این فیلم به غیر از فیلم ۸.۵ بسیار شبیه به فیلم زندگی شیرین فلینی هم هست و شاید اون ظرافه نماد فلینی بلند مرتبه ی ایتالیاست ( ااون جا واسه اون سکانس جاییه که نقش اول زندگی شیرین هم میره ) که حتی اون هم در گذر زندگی غیب میشه پس بیخیال یه کار بزرگ فکر زندگی کردن باش . . .