;

پادکست نقد و بررسی فیلم “وعده” Promise

کارگردان: تری جورج Terry George

بازیگران: کریستین بیل Christian Bale،‌ اسکار ایزاک Oscar Isaac، شارلوت لی بون Charlotte Le Bon

ژانردرام | تاریخی

محصول: آمریکا | اسپانیا ۲۰۱۶

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان و تکتم و بهرام

خلاصه داستان فیلم چیست؟

در سال های جنگ جهانی اول  و کشتار ارامنه در عثمانی , میکائیل (اسکار آیزاک) تصمیم می گیرد برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی شهر کوچک خودش را به مقصد قسطنطنیه ترک کند و پس از مدتی او با روزنانه نگار مشهور کریستوفر مایزر (کریستین بیل) و همسرش آنا (شارلوت لی بون) آشنا می شود که…

ستارگان فیلم چه کسانی هستند؟

کریستین بیل: اکنون دیگر زمانی است که همه او را با سه گانه بتمن “کریستوفر نولان” به خاطر می آورند. فیلمهای “سرآغاز بتمن Batman Begins”، “شوالیه تاریکی Dark night” و “قیام شوالیه تاریکی Dark night Rises”. اما از دیگر فیلمهای مطرح او می توان به فیلمهای “گلهای جنگ The Flowers of War”، “پرستیژ Prestige”، “روانی آمریکایی American psycho” و … اشاره کرد.

البته در کنار کریستین بیل نباید از بازی “اسکار ایزاک” هم گذشت که هر چند نمی شه لقب ستاره و بهش داد ولی به هر حال بازیگر بسیار خوب و شناخته شده ای است.

چرا باید این فیلم را دید؟

چون این فیلم، فیلمی  تامل برانگیز در مورد بزرگترین نسل کشی قرن بیستم است که با حضور بازیگرانی بزرگ و کارگردانی معروف و بوجه ای هنگفت سعی کرده حقایقی از آن دوره سیاه را در قالب یک داستان عاشقانه نشان دهد. به نظر میاد با تلاشی که برای ساخت این فیلم به خرج داده شده، دیدن آن به مزاق تماشاگران جدی تر سینما خوش بیاد.

کارگردان این فیلم کیست؟

تری جورج: فیلمساز کم کاری که با ساخت فیلم “هتل رواندا” به شهرت زیادی رسید، و از فیلمش تقدیر زیادی بعمل آمد، بعد از آن فیلم “Reservation Road” را با جنیفر کانلی، خواکین فانیکس و مارک روفالو ساخت که خیلی مورد توجه واقع نشد. حالا بعد از چند سال و با ساخت فیلم “Promise” سعی کرده دوباره به اوران اوج خود برگردد.

نظر تکمیلی “تکتم” در خصوص این فیلم و مطالبش در پادکست:

لغت نامه ی دهخدا : یزد. [ ی َ ] (اِخ ) ایزد و خدا. (ناظم الاطباء). با ایزد و یزدان همریشه است و معنی آن پاک و مقدس و درخور تحسین و آفریننده ٔ خوبیهاست و نام شهر یزداز آن است.
فرهنگ فارسی:
ایزد

خدا، خدای یکتا، وبه معنی فرشته، ملک
۱ – فرشته ملک . توضیح در دین زردشتی بفرشتگانی اطلاق شود که از جهت رتبه دون (امشاسپند) هستند . تعداد ایزدان بسیار است و بدو بخش تقسیم شوند: مینوی جهانی. اهورمزدا در را ئس ایزدان قرار دارد . لفظ (یزدان ) جمع (یزد ) است .
اشتباهی که بنده در پادکست کردم برای جمع کلمه ی یزد یا همان ایزد بود . که این دو باهم مترادفند و جمع آن یزدان میشود. که در واقع عبارت “به نام یزدان پاک “که معمول رسانه هاست زیاد صحیح نیست. چون در تفکر اسلامی خداوند واحد و تنهاست ونه زاده و نه زائیده شده. با شرمندگی از اشتباه فاحش اما به واسطه مریضی بنده.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم بعلت نشان دادن برخی واقعایات جنگ، خشونت و برخی تصاویر آزاردهنده، درجه PG-13 را دریافت کرده و مناسب کسانی که به کارهای تاریخی و درامهای عاشقانه با تمی قدیمی علاقه دارند.

آنچه در این پادکست خواهید شنید
کشتار بزرگ و سینما

چرا فیلم موفق نیست

داستان کشتار ارامنه

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۸ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
Darush
Darush
۲۰ آذر, ۱۳۹۶ ۱:۳۸ ق٫ظ

خیلی خیلی از این بحث استفاده کردم و تلنگر خیلی بزرگی بود امشب برای من که با دیدن این فیلم و بعد از اون شنیدن بحث شما دوستان که چه قدر فجایع بزرگی در نزدیکی ما چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ جغرافیاییای رخ داده یا در حاله رخ دادنه بنظرم اگر این برنامه کمی بیشتر هم ادامه پیدا میکرد خالی از لطف نبود، چون واقعا حیفه بهرام چیزهای زیادی واس گفتن داشته باشه و به ناچار به خاطر زمان برنامه مجبور به جمع بندی حرفاش بشه ولی جدا از بحث ، Oscar Isaac بازی قابل قبولی داشت… ادامه دیدگاه »