;

پادکست نقد و بررسی فیلم “پترسون” Paterson

کارگردان: جیم جارموش Jim Jarmusch

بازیگران: گلشیفته فراهانی Golshifteh Farahani، آدام درایور Adam Driver، نلی

ژانر: کمدی | درام | عاشقانه

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، تکتم و آرمان

خلاصه داستان فیلم چیست؟

پترسون (آدام درایور) راننده اتوبوس در شهری کوچک است که هر روز مسیر مشخصی را رانندگی می کند، در ساعت همیشگی سگش را برای گردش بیرون می برد و عادت دارد شعرهایش را درون دفترچه کوچک خودش بنویسد اما این در حالی است که همسرش لورا (گلشیفته فراهانی) عاشق تغییر دادن دکوراسون خانه کوچک آنها و ایجاد تغییر زندگی یکنواختی است که…

ستارگان فیلم چه کسانی هستند؟

گلشیفته فراهانی: تا کنون بازیگران بسیاری در سودای شهرت از ایران رفته اند تا با پیوستن به هالیوود تاریخ ساز شوند ولی اکثر آنها در این مسیر شکست خوردند. از بهروز وثوقی بگیرید که یکی از تواناترین بازیگران ایرانی است اما نتوانست خارج از ایران موفقیتی کسب کند تا نمونه های کنونی که مثل یک موج از ایران میروند، اما هرگز در فیلمهای حتی درجه دوم هم برای بازی انتخاب نمی شوند و سر آخر از شبکه جم سر در می آورند.

اما حساب گلشیفته از آنها جداست. او تا بدین جای کار موفق ترین بازیگری است که ایران را ترک کرده. با هر متر و معیاری که داشته باشیم متوجه می شیم که هم با کارگردان های سطح بالایی مثل ریدلی اسکات و جیم جارموش کار کرده و هم در فیلمهای خوب زیادی بازی کرده و البته در این بین به بدنه تجاری هالیوود هم راه پیدا کرده و به تازگی در فیلم جدید سری دزدان دریای کارائیب هم نقش آفرینی کرده.

هرچند او را نمی توان ستاره فیلمهای هالیوودی نامید، اما بدون شک او ستاره ایرانی هست. پس به هر حال مطمئناً حضور او در هر یک از آثار هالیوودی بیندگان ایرانی را ترغیب به دیدن آن فیلم خواهد کرد.

چرا باید این فیلم را دید:

جیم جارموش سینماگر شاعر پیشه اینبار اثری بسیار شخصی و در عین حال بسیار دلچسب برای سینما دوستان به ارمغان اورده.داستان زندگی شاعر پیشه ای که در دنیای پر استرس و شلوغ امروز به جای داشتن گوشی هوشمند دفتر شعری دارد و روزگار میگزراند. خب چه دلیلی بهتر از کارگردانی جیم جارموش و بازی گلشیفته در کنار هم می خواهید تا فیلمی لطیف تر و متفاوت تر را ببینید به نسبت فیلمهای تکراری این روزهای سینما.

سابقه کارگردان چیست؟

جیم جارموش: او یکی از متفاوت ترین فیلم سازان معاصر است. که تقریبا فیلمساز کم کاری هم هست. اگر می خواهید با سبک منحصر به فرد او بهتر آشنا شوید و لذت ببرید حتما فیلم “قهوه و سیگار” رو ببنید.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم به لحاظ مضمون و نوع بسط دادن داستان مناسب برای افراد زیر ۱۷ سال نیست و با درجه R اکران شده است.

آنچه در این پادکست خواهید شنید
سینمای جیم جارموش پیشرفت یا تکرار

یک داستان ساده

شاعر آمریکایی با طعم شرقی

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود پادکست فیلم به حجم ۵۸ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

1 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
سالار
سالار
۲۲ دی, ۱۳۹۶ ۳:۴۵ ب٫ظ

این فیلم خیلی خسته کنندست در مورد اتفاقات روزمره دو تو آدم معمولیه که هیچ اتفاق خاصی توش نیمفته ! اصلا فیلم روند نداره که بخواد کند باشه ولی ازون سبک فیلمای منتقد پسنده. کاملا قانع شدم که سایت metacritic چیز بیخودیه