;

پادکست نقد و بررسی فیلم “پلتفرم” The Platform

دانلود فایل پادکست به حجم ۶۴ MB: از سرور Mediafire ، از سرور Picofile

کارگردان: Galder Gaztelu-Urrutia

بازیگران: Iván Massagué ، Antonia San Juan، Zorion Eguileor

ژانر: ترسناک، علمی تخیلی، تریلر

محصول: اسپانیا ۲۰۲۰

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، امیر و سوشیانت

توجه: به خاطر ضبط پادکست از راه دور به خاطر بیماری کرونا، کمی کیفیت پادکست پایین تر از حالت معمول است.

خلاصه داستان فیلم چیست:
فیلم در زندانی طبقاتی که در هر سلول دو نفر زندانی اند روایت می شود. یک پلتفرم غذا روزانه یک بار از بالاترین طبقه به پایین حرکت می کند و در هر طبقه دو دقیقه می ایستد تا زندانیان غذا بخورند. ذخیره غذا غیرقانونی است و مجازات سنگینی در پی دارد. تا اینکه زندانی جدیدی وارد یکی از طبقات می شود که …
به چه فیلمهایی در طی این پادکست اشاره شد؟

Cube (1997)

Exam (2009)

Escape room (2019)

Snow Piercer (2013)

Das Experiment (2001)

Experiment (2010)

Mother (2017)

Lord of Flies (Book) – سالار مگس ها (کتاب)

چرا باید این فیلم را دید؟

بدون شک این فیلم یکی از بهترین فیلمهای امسال بود. پر از معانی عمیق و سرشار از انواع نمادها. همه این موضوعات با قصه ای همیشه جذاب قوانین یک زندان و زندانیان شورشی ترکیب شده. به هیچ وجه دیدن این فیلم را از دست ندید.

کارگردان این فیلم کیست:

Galder Gaztelu-Urrutia: قبلا از این فیلم فقط دو فیلم کوتاه ساخته. اما با ساخت فیلم Platform مشخصه که قدم اول رو خیلی محکم برداشته.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم با درجه ی سنی R اکران شده مناسب کسانی است که از دیدن فیلمهای نمادگرایانه و یا با موضوع زندان لذت می برند. اما با توجه به خشونت تصویری و موضوعی بسیار زیاد فیلم، به هیچ عنوان سنین پایین نیست.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

بهترین فیلمها در سبک َمادگرایی یا سَمبولیسم
بی ادعا و چراغ خاموش آمد اما طوفانی در اذهان به پا کرد
نیمه اول درخشان,نیمه دوم سرگردان

 

دانلود فایل پادکست به حجم ۶۴ MB: از سرور Mediafire

دانلود فایل پادکست به حجم ۶۴ MB: از سرور Picofile

 

تریلر فیلم “The Platform”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest
8 Comments
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
reyhan
reyhan
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام درمورد قسمت پایانی فیلم که گُرِنگ با اون پیرمرد رفت فکر میکنم یه جورایی روحش بود چون با اون میزان از صدمات فکر نکنم میتونست زنده بمونه و دوباره با پلتفرم بره بالا.
درمورد آشپزخونه که بسیار با وسواس مشغول فرستادن غذا بودن و اون خانومی که با افراد مصاحبه میکرد شاید اونا در جریان اتفاقات نبودند ولی راس امور قطعا در جریان بود چون وقتی این ادم ها رو از طبقه ای به طبقه دیگه منتقل میکنن قطعا اونهمه جسد و ویرانی رو میبینند. البته وسواس آشپزخونه هم میتونه واسه چند طبقه اول یا همون قشر مرفه باشه که تو واقعیت هم خیلی بهشون اهمیت داده میشه!
در آخر هم جای خانمِ تکتم در این پادکست بسیار خالی بود. ممنون از شما.

یزدان
یزدان
۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۸:۳۸ ب٫ظ

متاسفانه کیفیت پادکست ها با این روش خیلی افت کرده اگه امکانش باشه که تو این شرایط به یه صورتی مثل لایو چند نفره اینستگرام برنامه هاتون ظبط کنین به نظرم بهتر میشه

عباسعلی
عباسعلی
۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ

سلام
فیلم Ready or Not و فیلم Parasite هم با این فیلم هم خوانی داره

عباسعلی
عباسعلی
۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۴:۳۳ ب٫ظ
Reply to  عباسعلی

فیلم های زیر رو هم در این دسته قرار میگیرند:
District ۹
The Hunt
The Endless Trench

Mojtaba.b89
Mojtaba.b89
۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

به قدری فیلم پر از جزییات هستش که قطعا توی چند برنامه هم نمی شه کامل بررسی اش کرد چه برسه به این کامنت اما چند نکته ، در مورد عدم توجه کافی به فیلمهایی مانند این و توجه به ترنسفورمرز یا مثالی که در مورد فضای مجازی زده شد ، رد قضیه و در واقع جنبه دیگش فیلمهای اسکاریه یا در کل جشنواره ایه چراکه از ابتدا تا الان فیلها و افراد زیادی قربانی این جریانات شدن که قطعا به سیاست گردانندگان برمی گرده و سمت دیگه این موضوعه و بخشی از مردم شاید طرفداران اون سبک هیجان باشن و برخی هم بیشتر تمایل به تماشای این فیلمهای جشنواره ای به خصوص اسکار رو دارن و شاید هر دو ، در صورتیکه شاید سینمای واقعی در این دو بخش کمتر یافت بشه، از طرفی هر فیلمی در ابتدا باید یک داستان حالا تو هر نوع سبکی که باشه تعریف کنه و به طور کلی مخاطب رو سرگرم کنه و بعد بتونه تاثیرگذاری تفکرات اش رو ایجاد کنه یا مخاطب رو برای شنیدن علاقه مند کنه اگرچه در همینجا در عین حال فیلمنامه دچار ایرادات منطق داستانی و روایی هم هست که به جهت استعاره ای بودن عموما از دیدگاه شخصی قابل قبول هستن. اما در کل در پلتفرم ، همزمان با تشریح و بسط داستان ، تومان ایدیولوژی و نمادپردازی های خودش رو بیان می کنه و به صورت موازی هر دو بخش رو گسترش می ده. به عنوان نکته پایانی بنظرم تو فیلم در نهایت این پیشنهاد داده می شه که باید منتظر عطوفت و لطف طبقه حاکم و گردانندگان اصلی باشیم چراکه امکان رهایی و نجات از سیستم توسط خود ما مردم احتمالا وجود نداره که در این زمینه فیلم برف شکن رو به مراتب بیشتر ترجیح می دم