Noah cinemagap;

پادکست نقد و بررسی فیلم “نوح” Noah

کارگردان: دارن ارنوفسکی  Darren Aronofsky

بازیگران: راسل کرو Russell Crowe، جنیفر کانلی Jennifer Connelly، آنتونی هاپکینز Anthony Hopkins، اما واتسون Emma Watson، لوگان لرمن Logan Lerman

ژانرتاریخی، ماجرایی، درام

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، علی و توکتم

خلاصه داستان فیلم چیست؟

فیلم برگرفته از داستان حضرت نوح است که در آن کل جهان قرار است به زیر آب برود و در این میان «نوح» (راسل کرو) کشتی بزرگی را میسازد و از تمامی حیوانات یک جفت را سوار میکند تا مانع منقرض شدن نسل آنها شود …

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

راسل کرو: تقریبا تمامی دوستداران سینما او را با بازیش در فیلم زیبای “گلادیاتور gladiator” به یاد می آورند. البته او در انواع اقسام نقش های بزرگ و کوچک تاکنون درخشش داشته است. از جمله فیلمهای “محرمانه لوس آنجلس L.A Confidential”، “یک ذهن زیبا A beautiful mind”، “مرد سیندرلایی Cinderella Man”، ، “بدنه دروغ ها Body of lies” و …

جنیفر کانلی: یکی از بهترین بازیگران زن هالیوود که از سن و سالی کم و با بازی در فیلم “روزی روزگاری آمریکا Once upon a time in America” به سینما معرفی شد و البته با بازی در یکی از نخستین فیلمهای “دارن آرنوفسکی” یعنی “مرثیه ای بر یک رویا Requiem for a dream” به شهرت زیادی رسید. او در فیلم “یک ذهن زیبا A beautiful mind” با راسل کرو همبازی بود و جالب است که فیلم “خانه ای از شن و مه House of Sang and fog” را نیز در کنار “شهره آغداشلو” و “بن کینگزلی” بازی کرده است. از دیگر کارهای معروف او می توان به فیلمهای “هالک Hulk”، “آب سیاه Dark Water”، “الماس خونین Blood Diamond”، “زمانیکه زمین ایستاد Day the earth stood still” و “Stuck in love” اشاره کرد.

اما واتسون: دیدن او پس از سری فیلمهای هری پاتر که در آنها نقش هرمیون را برعهده داشت، آن هم در یک نقش تاریخی جالب است.

سابقه کارگردان چیست؟

دارن آرنوفسکی”، کارگردان کم کار و صاحب سبک که  تاکنون ۶ فیلم بلند ساخته و همگی مورد بحث و بررسی زیادی قرار گرفته اند، و هم اکنون هم مشغول فیلمبرداری فیلم “روز ششم Day 6” است. لیست فیلمهای او بدین شرح است:

PI (1998) (پی) : اولین فیلم او که بسیار فیلم عجیبی بود.

Requiem for a dream (2000) (مرثیه ای بر یک رویا): با ساخت این فیلم خبر از ورود کارگردان بسیار خوش قریحه ای به سینما داده شد. این فیلم مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت و حتی بعنوان یکی از فیلمهای خوب در زمینه فیلم درمانی برای اعتیاد مورد استفاده قرار گرفت.

Fountain (2006) (چشمه): این فیلم با استقبال سرد منتقدین همراه شد.

Wrestler (2008) (کشتی گیر): بازگشت “میکی رورک” به سینما با این فیلم انجام شد، و واقعا فیلمی زیبا و تحسین برانگیز بود.

Black Swan (2010) (قوی سیاه): این فیلم پرفروش ترین فیلم اوست که بسیار مورد توجه منتقدین نیز قرار گرفت، هم خود فیلم و هم بازی “ناتالی پورتمن”.

Noah (2014) (نوح): شاید این فیلم اصلا در حد و اندازه های آرنوفسکی نبود. با شنیدن این پادکست بررسی ما رو روی این فیلم بشنوید.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

مناسب کسانی که به کارهای تاریخی با جلوه های ویژه بزرگ علاقه دارند. همچنین کسانی که کارهای کارگردان این فیلم “دارن آرنوفسکی” را دنبال می کنند.

 آنچه در این پادکست خواهید شنید

روزی روزگاری که همه بد بودند
چگونه کشتی خود را بسازیم
چگونه هر داستانی دلم میخواد رو به جای داستانهای کهن بسازد.

در این بخش جا دارد تا تشکر ویژه ای از خانم توکتم بعمل آوریم که علی رغم تمامی مشغله های خود در نقد این فیلم به ما پیوستند و با اطلاعات وسیع تاریخی مذهبی خود باعث بررسی عمیق تر این فیلم شدند. امیدواریم که شاهد تداوم حضور ایشان در گروه سینماگپ باشیم.

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود پادکست به حجم ۳۷ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

6 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
seyyedalith
seyyedalith
۲۱ مرداد, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ب٫ظ

من اول فیلم مادر آرنوفسکی رو دیدم و فکر می‌کردم که داره عقاید فرقه‌ایش رو به مخاطب قالب می‌کنه. ولی بعد از دیدن فیلم نوح احساس می‌کنم اصلا عقیده مشخصی نداره. رویکرد خدا در این دو فیلم رو با هم مقایسه کنید: خدای فیلم نوح که انسان پست رو می‌خواد نابود کنه و خدای فیلم مادر که شیفته‌ی انسان پسته. به نظرم وجه مشترک فیلم‌هاش مشکلش با انسان و مشکلش با خداست!

ali55
ali55
۱۷ تیر, ۱۳۹۵ ۴:۲۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشید پادکستا عالیه میخواستم یه نکته بگم که تو یکی از مصاحبه های آرنوفسکی پرسیدن چرا فیلم نوح اینطوری گفت من میخواستم حفره ها و اشکالاتی که تو ادیان مختلف هستو نشون بدم و این که لطفا کار های دیوید فینچر به خصوص فیلم Seven و fight club رو بررسی کنید به طور دقیق چون کمی قدیمیه نقد کاملی ازش پیدا نکردم . البته تو یکی از نظرات دیدم که گفتین الویت با کار های جدیده اما چون این فیلم خیلی جای بحث داره لطفا نقدشو بگذارید و یه چیز دیگه لطفا زمان پادکست ها رو افزایش بدبد… ادامه دیدگاه »

ali55
ali55
۱۷ تیر, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ب٫ظ
Reply to  ali55

فرست=فرصت

سعید
سعید
۱۶ تیر, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ

سلام ممنون از بزنامه های خوبتون میخاستم اگه بشه لینک دانلود مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ رو واسم بفرستین
———————————————–
متاسفانه ما لینکی برای دانلود در سایت قرار نمی دیم، و فقط لینکهای دانلود پادکست های ما در سایت قرار می گیرد. حتما اگر یکمی در اینترنت جستجو کنید می تونید لینک های دانلود اسکار رو پیدا کنید.
گروه سینماگپ

علی
علی
۱۵ تیر, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

سلام من از طرفدار های شما هستم لطفا یک برنامه هم به فیلم زیبای جان ویک اختصاص بدین با تشکر
———————————-
ممنون به خاطر لطف شما به برنامه ما. سعی می کنیم برنامه های درخواستی از جمله “جان ویک” رو در کارهای آینده اضافه کنیم.
گروه سینماگپ