;

پادکست نقد و بررسی فیلم “برو بیرون” Get out

کارگردان: جردن پیل Jordan Peele

بازیگران: بردلی ویتفورد Bradley Whitford، دنیل کالویا Daniel Kaluuya، آلیسون ویلیامز Allison Williams

ژانر: ترسناک | معمایی

محصول:  آمریکا ۲۰۱۷

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان ، امیر و سالومه

خلاصه داستان:

کریس واشنگتن (دنیل کالویا) که جوانی سیاه پوست است مدتی پس از آشنایی با دختری سفید پوست به نام رز تصمیم می گیرد برای دیدن خانواده رز آخر هفته را به شهر کوچک آنها سفر کند و مدتی را همراه با خانواده او بگذراند اما مدت زیادی از رسیدن کریس به شهر زادگاه رز نمی گذرد که او متوجه می شود مشکلی وجود دارد و کمی بعد کریس ناگهان خودش را گرفتار شده در تله مرگبار افرادی می بیند که…

بازیگر شناخته شده ای در این فیلم هست؟

فیلم چهره های شناخته ای دارد که مطمئنا هیچ کدام از آن ستاره نیستند. شاید بازیگر اصلی سیاه پوست فیلم “دنیل کالویا” به دلیل بازی در یکی از قسمتهای سریال “آینه سیاه Black Mirror” بیشتر شناخته شده باشد. البته یکی از علل موفقیت مادی فیلم هم همین عدم استفاده از بازیگران مشهور بوده.

چرا باید این فیلم را دید؟

این فیلم کاملاً چراغ خاموش وارد اکران شد و ناگهان سر و صدای زیادی به راه انداخت. بودجه فیلم حدود ۴ میلیون دلار بوده که به فروشی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار دست پیدا کرد که موفقیت بینظیری برای تمام عوامل این فیلم بود. یکی از علل این فروش زیاد، نزدیک کردن فضای این فیلم ترسناک،‌ به فیلمهای قدیمی این ژانر هست که به جای کشت و کشتار زیاد، روی فضای معماگونه و پرداخت کاراکترها متمرکز شده. احتما این فیلم می تونه فراتر از بینندگان صرف سینمای ترسناک، بقیه بینندگان خودش رو هم راضی کنه.

کارگردان این فیلم کیست؟

جردن پیل: شاید باورکردنی نباشه که این بازیگر فیلمهای کمدی که آخرین کارش هم فیلم “کینو Keanu” بود که به تازگی دیدیم، در اولین قدم فیلمی ترسناک بسازه. اما فیلم جمع و جور Get Out به موفقیت هایی خیره کننده دست یافت. هم فروشی باورنکردنی رو تجربه کرد و هم از طرف انبوهی از منتقدان تحسین شد. یک کارگردان به چه چیز دیگری نیاز دارد؟

البته احتمالا این موفقیت بزرگ کار جردن پیل را برای ساخت فیلم بعدی بسیار سخت کنه چون توقعات رو از خودش خیلی بالا برده.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم با درجه R مناسب افراد زیر ۱۸ سال نیست. دوستداران سینمای ترسناک که از دیدن خون و خونریزی زیاد خسته شدند، در این فیلم با فضایی ترسناک معمایی روبرو خواهند شد که احتمالاً به مذاق اکثرشون هم خوش میاد، البته این فیلم فقط مختص طرفداران ژانر ترسناک نیست و احتمالا با تمام سینمادوستان ارتباط برقرار کنه.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

سبکی نو پا در ژانر وحشت

بی ادعا و موفق

توهم یا حقیقت

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۲۹ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

8 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
Blokherr
Blokherr
۱۸ تیر, ۱۳۹۶ ۱:۰۵ ب٫ظ

فیلم جذابی بود پادکست شما هم خیلی خوب بود لذت بردیم.فیلم hush هم مال همین استودیو بود که البته خون و خونریزیش خیلی بیشتر بود ولی بازم فیلم خوبی بود

بهت
بهت
۱۷ تیر, ۱۳۹۶ ۲:۰۳ ب٫ظ

لطفا جوگیر نشویم.
معمولا در این موقع سال ، که فیلم های کم اهمیت تری اکران می شوند ، فیلم های متوسط (مثل همین فیلم)بصورت اغراق آمیزی تمجید می شوند.
من هم علاقه مند به همین زیرشاخه از ژانر ترسناکم وفیلم در اندازه خودش و با قبول قوانین غیر رئالش فیلم خوبی بود.

کامران
کامران
۱۶ تیر, ۱۳۹۶ ۷:۱۱ ب٫ظ

درود
یه نکته نامفهموم توی فیلم هست. همونطور که توی پوستر فیلم هم وجود داره ما یه کلاه فلزی میبینیم که آخرای فیلم هم یه لحظه روی صندلی ماشین میبینیمش. ابتدای فیلم هم اگه دقت کنید همین کلاه روی سر پس خونوادست ولی توی فیلم استفاده دراماتیکی ازش نشده!! و انگار که توی تدوین حذفش کردن چون توی ترلیر فیلم هم یه پلان هست که کلاه رو سر مرد سیاه پوست نشون میده (که توی پوستر خودتون هم هست)!!!

محمدجواد
محمدجواد
۱۱ تیر, ۱۳۹۶ ۹:۴۴ ق٫ظ

سلام
آخر فیلم بعد از درخواست دختر برای اغوای دوست چاق قهرمان فیلم واکنش نامفهومی داشت مرد چاق!
بعدش هم که اومد برای نجات ازش پرسید با تعجب چطوری اینجارو پیدا کردی؟ و اینکه تشویقش کرد دختره رو نکشه.
بنظرتون اون هم جذب دختره نشده بود؟

J for Jocker
J for Jocker
۳۱ خرداد, ۱۳۹۶ ۰:۳۰ ق٫ظ

سلام
چرا بخش درباره ما خالیه؟؟
میتونید یه بیوگرافی کوتاه -در حد سه خط- از هر کدوم از اعضا بزارید . این طوری مشخص می شه هر شخص از دیدگاه و چه جایگاهی فیلم رو دیده….مثلن از دیدگاه یه موزیسین یا نقاش یا مشاور سهام یا کارمند یا…..این جوری حتی برقراری ارتباط راحت تره….مرسی عالی هستید