;

پادکست نقد و بررسی فیلم “زندگی” Life

کارگردان: دنیل اسپینوزا Daniel Espinosa

بازیگران: جیک جیلنهال Jake Gyllenhaal، رایان رینولدز Ryan Reynolds، ربکا فرگوسن Rebecca Ferguson

ژانر: ترسناک | علمی تخیلی | هیجان انگیز

محصول: آمریکا ۲۰۱۷

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان ، علی و سهند

خلاصه داستان:

گروهی از فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی ناسا اولین نمونه ارسال شده از خاک کره مریخ را دریافت می کنند و پس از مدتی تحقیقات ناگهان موفق به پیدا کردن حیات در نمونه دریافتی می شوند اما زمانی که آنها تصمیم می گیرند ارگانیزم کشف شده را پرورش دهند تا بتوانند بیشتر بر روی آن مطالعه کنند نمی دانند بزرگترین اشتباه زندگی خودشان را انجام خواهند داد که…

ستارگان فیلم چه کسانی هستند؟

هر سه بازیگر اصلی فیلم رو میشه ستاره خطاب کرد. جیک جیلنهال که بعد از فیلمهای زیادی که شاخص ترین هاش فیلمهای “زندانیان” و “شبگرد” بود جایگاه ویژه ای پیدا کرده. رایان رینولدز  که به تازگی در فیلم “ددپول deadpool” بازی کرده بود. و بازیگر زن فیلم خانم “ربکا فرگوسن” که هرچند  به نسبت دو بازیگر مرد کمتر لقب ستاره بهش می خوره اما با بازی در فیلمهایی مثل “ماموریت غیرممکن ۵” و “دختری در قطار” کاملا برای سینمادوستان چهره شناخته شده ای هست. البته شاید سوئدی بودن این بازیگر جوان هم به انتخابش توسط کارگردان سوئدی فیلم کمک کرده باشه.

چرا باید این فیلم را دید؟

باز هم یک فیلم با نگاهی به بیگانه ریدلی اسکات، این ساخته پر مایه کارگردان هفتادو چند ساله انگلیسی هنوز قابلیت باز سازی و کپی برداری دارد و جالب اینکه هنوز هم هیجان انگیز است.

البته بعد از داغ شدن ساخت دوباره فیلمهای فضایی در سال های اخیر که نمونه هاش رو میشه در فیلم “جاذبه Gravity”، “مریخی Martian” و “بین ستاره ای Interstellar” دید،‌حالا باز هم هالیوود تلاش کرده که فیلم دیگری رو در این سبک ارائه بده.

در آخر میشه گفت این فیلمی است با بازیگرانی توانا عوامل حرفه ای در کنار داستانی متوسط و البته بوجه ای کمتر از حد انتظار

کارگردان این فیلم کیست؟

 دنیل اسپینوزا: کارگردان سوئدی که بعد از ساخت فیلم “پول راحت Easy Money” و فروش زیادی که در کشور سوئد کرد، وارد هالیوود شد و دو فیلم “خانه امن Safe House” و “بچه ۴۴ Child” را ساخت که هر دو هم فیلمهای متوسطی بودند. حالا با ساخت این این فیلم سعی کرده فضای موجود در فیلمهاش رو عوض کنه و سری هم به فیلمهای فضایی بزنه.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

خب مسلماً با توجه به ژانر فیلم، دوست داران ژانر هیجانی، ترسناک فضایی از فیلم لذت خواهند برد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

دوباره فضا دوباره بیگانه

بهترین فیلم هیجانی ترسناک فضایی

موفق یا کلیشه

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۲۹ MB

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

3 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
محمدرضا م
محمدرضا م
۱۲ تیر, ۱۳۹۶ ۱:۳۸ ق٫ظ

با سلام به نظرم چند نکته در پادکست شما مغفول ماند و بهش پرداخته نشد و برای منم سوال هست : در این فیلم میبینیم دکتر سیاهپوست و دانشمند که گویا دچار نقص راه رفتن و فلج هم هست دستش که عضو مهم و حیاتی اوست توسط این موجود بطور کامل خورد میشه و از بین میره یا دانشمند ژاپنی که تازه صاحب فرزند شده و برای رسیدن لحظه شماری می کنه توسط این موجود از بین میره و از طرفی کاراکتری دیگر با بازی گلینهال که هیچ علاقه ای به بازگشت به زمین نداره و حتی جایی میگه علاقه… ادامه دیدگاه »

سهند
سهند
۱۲ تیر, ۱۳۹۶ ۱:۵۸ ب٫ظ

به نظرم اینکه چرا دکتر هیو یا دکتر شو کشته شدن و جیلنهال زنده موند بیشتر به دلایل تجاریه فیلم ٢ میتونه باشه. مسلما در فیلم بعدی (که مجددا تکرار میکنم امیدوارم ساخته نشه) حضور جیلنهال و احتمالا ربکا فرگوسن خیلی جذاب تر از دیگر بازیگران این فیلم میتونه باشه. بعید به نظر میاد که رویکرد فیلم به نظر شما نزدیک باشه. چون اساساً کلوین در این فیلم، بعنوان یک ماشین کشتار غریزی معرفی شد و نه بیشتر. حتی هوش سرشاری هم که راجع بهش در فیلم صحبت میشه صرفا در جهت بقای این موجود کار میکنه. باسپاس از اینکه… ادامه دیدگاه »

محمدرضا م
محمدرضا م
۱۲ تیر, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
Reply to  سهند

متشکرم از پاسختون