;

پادکست نقد و بررسی فیلم “شاه آرتور: افسانه شمشیر” King Arthur: Legend of Sword

کارگردان: گای ریچی Guy Ritchie

بازیگران: جود لاو Jude Law،‌ چارلی هانوم Charlie Hunnam، اریک بانا Eric Bana

ژانر: اکشن | ماجراجویی | درام

محصول: آمریکا  ۲۰۱۷

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان ، امیر و تکتم

خلاصه داستان:

پس از آنکه پدر شاهزاده آرتور در کودکی به قتل می رسد و عموی او تاج و تخت پادشاهی را می رباید آرتور مجبور می شود بقیه عمر خودش را به سختی در کوچه پس کوچه های شهر بگذراد تا اینکه یک روز او فرصتی پیدا می کند تا شانس خودش را برای بیرون کشیدن شمشیر اکس کالیبور از درون سنگ امتحان کند و چیزی از بیرون کشیدن شمشیر با دستان شاه آرتور از درون سنگ نمی گذرد که همه چیز شروع به زیر و رو شدن می کند و…

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

یکی از اصلی ترین ایرادات فیلم مربوط به بازیگر نقش شاه آرتور “چارلی هانوم” است که بسیاری اعتقاد دارند که برای تضمین فروش فیلم، این نقش می بایست به یک سوپر استار داده میشد که اینگونه نشده است.

تقریبا به بازیگران این فیلم (البته به جز جود لاو) نمی توان لقب ستاره داد، اما چهره های شاخصی مثل اریک بانا در این فیلم حضور دارند و چهره هایی آشنا از سریال های “بازی تاج و تخت” و سریال “افسانه مرلین” هم در این اثر نقش آفرینی کردن.

چرا باید این فیلم را دید؟

این فیلم که پروژه ای جاه طلبانه تلقی می شود، با بودجه ای بالغ بر ۱۷۵ میلیون دلار ساخته شده است. هر چند که فروشی ناامیدکننده را تجربه کرد. اما خب دیدن صحنه های عظیم اکشن در کنار مبارزه فیلهای عظیم الجثه و مبارزه شاه آرتور با اکس کالیبور برای پس گرفتن تاج و تخت ارزش دیده شدن را دارد، مضافا اینکه گای ریچی کارگردانی فیلم را بعهده داشته است.

چه فیلمهای شناخته شده دیگری در مورد شاه آرتور وجود دارد؟

  • King Arthur (2004)
  • Excalibur (1981)
  • First Knight (1995)
  • Sword in the Stone (1963)
  • Arthur and Merlin (2015)
  • Young Arthur (2002)
  • Dragons of Camelot (2014)
  • و بسیاری فیلمها و سریال های دیگر هم در مورد شاه آرتور و البته مرلین ساخته شده که از این بین به نظر می رسه که کارتون ساخته توسط کمپانی دیزنی “شمشیر در سنگ” هم به لحاظ روایت به داستان اصلی نزدیکتر است و هم برای بینندگان جذابتر است.

کارگردان این فیلم کیست:

گای ریچی: کارگردان صاحب سبک سینما که با ساخت فیلم “قاپ زنی” Snatch بین سینمادوستان محبوب شد. او بعدها سری فیلمهای شرلوک هلمز را کارگردانی کرد که با شیوه ای جدید داستان های قدیمی شرلوک هلمز را بازگویی می کرد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. فیلم آخر او قبل از این فیلم “مردی از UNCLE” نام داشت که فروشی متوسط را تجربه کرد. در مورد زندگی خصوصی او ازدواج او با خانم “مدونا” سر و صدای زیادی به پا کرد، ازدواجی که ۸ سال به طول انجامید و در سال ۲۰۰۸ پایان یافت. در این بین این دو نفر در سال ۲۰۰۴ فیلم “Swept Away” را با هم کار کردند که بزرگترین شکست در کارنامه گای ریچی محسوب می شود و با امتیاز ۳.۶ در IMDB یکی از بدترین فیلمهای لقب گرفته است.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

درجه فیلم PG-13 است و مناسب کسانی است که دوست دارند داستانی سرراست رو درباره پسری که از محله ای فقیر نشین دوباره به تخت شاهی می رسد را دنبال کنند و در این بین از صحنه های اکشن لذت ببرند. کلاً خانواده هایی که دنبال فیلمی سرخوشانه راجع به شوالیه ها و سلحشورها و شاه آرتور هستند از این فیلم لذت خواهند برد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

داستان آرتور و شوالیه های میز گرد

سینمای گای ریچی

آرتور بایدها و نبایدها

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۲ MB

 

 

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

1 دیدگاه
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
من از این که تغییرش دادم
من از این که تغییرش دادم
۱۷ شهریور, ۱۳۹۶ ۳:۱۶ ب٫ظ

البته حضور احدک دیوید بکام هم رو باید در نظر گرفت