;

پادکست نقد و بررسی فیلم “رستگاری در شاوشنگ” Shawshank Redemption

کارگردان: فرانک دارابونت Frank Darabont

بازیگران: تیم رابینز Tim Robbins، مورگان فریمن Morgan Freeman، باب گانتون Bob Gunton

 ژانر: درام

محصول: آمریکا ۱۹۹۴

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، بهرام و سوشیانت

میکس و مسترینگ:

کامران صاحبی (با تشکر از ایشان که صمیمانه ما را یاری می کنند)

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

میشه گفت تیم رابینز و مورگان فریمن یکی از به یادماندنی ترین نقش آفرینی های دوره بازیگری خودشون رو انجام دادند. سخت میشه این فیلم رو بدون این دو نفر تصور کرد.

خلاصه فیلم چیست؟

اندی دوفرین (تیم رابینز) بانکدار جوانی است که به خاطر قتل همسر به حبس ابد در زندان ایالتی شائوشنک محکوم می‌شود، در حالیکه او می گوید که جرمی مرتکب نشده، ولی قاضی تشخیص می‌دهد که او گناهکار است. او سالهای متعددی را در این زندان می‌گذراند و در زندان با آلیس بوید رِدینگ (مورگان فریمن) یکی از زندانی‌های سیاه‌پوست که راوی داستان هم هست مواجه می شود، ردینگ به این مشهور است که می‌تواند هرچیزی را در زندان فراهم کند، و اندی در ملاقات های بعدی از او وسیله عجیبی را طلب می کند که …

چرا باید این فیلم را دید؟

این فیلم مدت هاست که در سایت IMDB در بالاترین رتبه ایستاده. یعنی حتی بالاتر از سری فیلمهای “پدرخوانده”. این موضوع نشاندهنده میزان بالای ارتباط مخاطبین با این فیلم است. فیلم یکی از قدرتمندترین درام های ساخته شده تا کنون است. تقریبا از همه چیز هم حرف می زند: زندان، حس تنهایی، رفاقت و …

شاید یکی از بی نظیرترین قسمت های فیلم پایان کوبنده اش است که قدرت فیلم را چند برابر می کند. دیدن این فیلم را به هیچ وجه از دست ندهید.

کارگردان این فیلم کیست؟

فرانک دارابونت: این باورنکردنی است که کارگردانی در اولین اثر خود بتواند چنین فیلمی را خلق کند، اما دارابونت این کار را کرد. او با ساخت این فیلم یک شبه شهرت و محبوبیتی بی نظیر پیدا کرد. چیزی که در ساخت بقیه فیلمهایش هم به کمکش آمد، “مسیر سبز”، “مجستیک” و “مه“. اما حیف که کارگردانی بسیار کم کار است و بعد از ساخت فیلم “مه” در سال ۲۰۰۷ هیچ فیلم سینمایی دیگری را کارگردانی نکرد.

این فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم با درجه  R اکران شده. هر چند که در فیلم هیچ برهنگی و هیچ خشونت عریانی وجود ندارد، اما به خاطر مفاهیم و دیالوگ های گاه و بیگاه در این فیلم، فیلم با درجه سخت گیرانه R مواجه شده است.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

بهترین فیلمهای تاریخ سینما

امید شاه کلید رهایی

شاهکاری فراموش نشدنی

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۹ MB

 

تریلر فیلم “Shawshank Redemption”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

6 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
seyyedalith
seyyedalith
۲۰ شهریور, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

آخر پادکست اسم king’s speech اومد که ربطی نداشت.

123
123
۲ مهر, ۱۳۹۷ ۷:۰۹ ق٫ظ

اونجا که گفتید مرد از دامن زن به معراج میره و دهلیز بهشت و اینا خیلی باحال بود👍

mrhit
mrhit
۲۸ شهریور, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

تارانتینو ارث باباتون رو خورده که توی همه برنامه ها ازش بد میگین؟؟؟
پالپ فیکشن شاهکار تکرار نشدنی صنعت سینماست. کور شود چشم حسود….

Ehsan.13
Ehsan.13
۱۳ مهر, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
Reply to  mrhit

اولا کجا این دوستانمون بر علیه تارانتینو یه طرفه جبهه گرفتن … توی یه برنامه “هشت نفرت انگیز” بود که اونجا یکی موافق یکی مخالف بودن بعدشم نمیفهمم چرا یه سری از همین به اصطلاح طرفدارای تارانتینو با یه لحن بد و مضحک میان تو هر سایت و زمینه ی سینمایی نظر تلاوت میکنن که با اینکارشون همون وجه خوبی هم که تارانتینو بین سینمایی ها داره رو تخریب میکنن … من خودم به شخصه با نصف کاراش ارتباط نمیگیرم که همین فیلم Pulp Fiction و Jackie Brown جزوش هستش ولی مثلا کیل بیل ، دجنگو و هشت نفرت انگیزو… ادامه دیدگاه »

sina heshmati
sina heshmati
۱۹ مهر, ۱۳۹۹ ۷:۱۴ ب٫ظ
Reply to  Ehsan.13

اقا بخدا اسم فیلم دجنگو نیست … جنگو