;

پادکست نقد و بررسی “بازیکن آماده شماره یک” Ready Player One

کارگردان: استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg

بازیگران: تای شریدان Tye Sheridan، اولیویا کوک Olivia Cooke، بن مندلسون Ben Mendelsohn

 ژانر: اکشن| ماجرایی| علمی تخیلی

محصول:  آمریکا ۲۰۱۸

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، سهند و رضا

میکس و مسترینگ:

کامران صاحبی (با تشکر از ایشان که صمیمانه ما را یاری می کنند)

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

می توان گفت که ستاره این فیلم کارگردان آن “استیون اسپیلبرگ” است که قدرت ستاره بودنش از بازیگران فیلمهایش بیشتر است. بقیه بازیگران فیلم هم بازیگرانی شناخته شده اند که ستاره نیستند. بازیگر اصلی فیلم “تای شریدان” هم برای بازی در سری جدید “افراد ایکس X-Men” به شهرت رسیده است.

خلاصه فیلم چیست؟

داستان فیلم در سال ۲۰۴۵ در اوکلاهامای آمریکا رخ می دهد و دنیایی را به تصویر می کشد که ابداً ایده آل نیست و شبیه به یک ویرانه می باشد. وید واتس (تای شریدان) پسر جوانی است که در محله ای زاغه نشین سکونت دارد و تمام رویاها و خواسته هایش را در یک دستگاه واقعیت مجازی جستجو می نماید. زمانی که وید این دستگاه را بر روی سر قرار می دهد، به نظر می رسد که او خوشبخت ترین انسان دنیاست. اما انتشار یک پیام از خالق این دنیا به نام هالیدی ( مارک ریلنس) که در آن اشاره می کند یک گنج مخفی در دنیای واقعیت مجازی وجود دارد که با یافتن آن افراد می توانند به این جهان مسلط شوند، رقابت برای یافتن آن آغاز می شود و…

چرا باید این فیلم را دید؟

دین این فیلم تماشاگر را به یاد نوستالوژی ها سینما می اندازد. در خیلی از جاهای فیلم به فیلمها و انیمیشن های قدیمی ارجاع داده می شود. از موتور انیمیشن “اکیرا” بگیرید، تا “غول آهنی”، گودزیلا، کینگ کنگ و غیره. حتی به صحنه های ماشین سواری فیلم “بولت”، یا صحنه های رقص و … . اما چیزی که خیلی باحاله کدهای فیلم هست که برای بازی بازها گذاشته شده. مثل آیتم های مخفی بازی، پیدا کردن کلیدها، باس فایت های نهایی. به نظرم همه این موارد، دیدن این فیلم به یک الزام برای عاشقان بازی و سینما تبدیل می کنه.

کارگردان این فیلم کیست؟

استیون اسپیلبرگ: بعد از مدت ها که استاد سینما از خلق اثرهای جذاب خود با کاراکترهای نوجوان فاصله گرفته بود، دوباره به ژانر علمی تخیلی و ماجرایی برگشت. هرچند که قبل از فیلم POST یکبار دیگر هم با فیلم BFG سعی در بازگشت به این ژانر کرده بود و شکست خورده بود. اما اینبار فیلم او از جنس دیگری است، از جنس رویای کودکی، از جنس حس لذت بخشی که با فیلمهای “ای تی ET”، “پارک ژوراسیک Jurassic Park تجربه کردیم. دیدن این فیلم او مثل حس رهایی و بازگشت به گذشته است، این فیلم را از دست ندهید.

این فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم با درجه  PG-13 اکران شده که نشان میده برای اکثر تماشاگران سینما مناسب است، اما مطمئناً خوره های بازیهای ویدیویی و سینما از این فیلم لذت دوچندان خواهند برد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

وی آر حقایق در مقابل آرزوها

بازگشت پر شکوه استاد سینما

لذت بی حد برای بازیبازها

[yasr_visitor_multiset setid=0]

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۵ MB

 

تریلر فیلم “Ready Player One”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

6 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی
مهدی
۱ آذر, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ

سایت مدیا فایر بسته است ایکاش مثل بقیه قسمتها روی سایت خودتون می زاشتید

123
123
۲۵ شهریور, ۱۳۹۷ ۶:۵۱ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید آقا این رضا رو میارید تو برنامتون اصلا برنامتون از این رو به اون رو میشه خیلی خوب میشه آقا رضا خیلی خوب حرف میزنه توضیح میده خیلیم سخت امتیاز میده درکل خیلی برنامتون خوب میشه وقتی رضا هست امیدوارم همینطوری تند تند برنامه بدید 👍😀

محمدرضا
محمدرضا
۲۴ شهریور, ۱۳۹۷ ۲:۰۶ ب٫ظ

سلام
این تردمیلایی که راجبش صحبت میکنید همین الانم تولید شده توی ایرانم هستش…
من توی ادرنالین استیشن بازی کردم باهاش…
بازیام خیلی پیشرفت کردن و خوب شدن