;

پادکست نقد و بررسی فیلم متری شیش و نیم

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۰ MB: از سرور Mediafire ، از سرور Picofile

کارگردان: سعید روستایی

بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی

محصول: ایران ۱۳۹۷

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، علی و سوشیانت

خلاصه داستان فیلم چیست:

چند تن از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد (پیمان معادی) به دنبال فروشندهٔ بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد (نوید محمدزاده) هستند که …

چرا باید این فیلم را دید؟

چون این فیلم یکی از بهترین و تحسین شده ترین فیلمهای سال های اخیر است. اما با توجه به تشابه زیاد فیلم به فیلم قبلی روستایی حتما بین دو فیلم مقایسه های بسیاری پیش میاید. سوال اینجاست که آیا این فیلم هم به خوبی فیلمی مثل “ابد و یک روز” هست؟ آیا میتوان آن را قدمی رو به جلو در کارنامه کارگردان دانست یا نه؟
در مورد اینکه فیلم اثری خوب هست میتوان حداقل در مورد نیمه اول فیلم پذیرفت، و اینکه قدم رو به جلو به حساب می آید حتما خیر، و در بهترین حالت پشت سر فیلم اول قرار میگیرد.

کارگردان این فیلم کیست:

سعید روستایی: درباره او “اینجا” هم نوشتیم. بدترین نکته برای یک کارگردان فیلم اولی،که فیلمش مورد ستایش قرار میگیرد این است که از فیلم بعدی همه توقع فیلمی بهتر از فیلم اول یا حداقل در همان حد را دارند و این توقع فشار بسیاری بر روی سازنده اثر وارد میکند و باعث میشود کارگردان سعی در انجام کمترین ریسک در انتخاب بازیگران و عوامل را داشته باشد، شاید که فیلم جدید هم مقبول افتد و مورد توجه قرار گیرد. سعید روستایی دقیقا در این وضعیت قرار گرفت و همان رفتار قابل پیشبینی را از خود نشان داد، همان سرمایه گذار، همان بازیگران و همان عوامل. تقریبا به گروه سازنده دست نزد، سبک داستان باز درام اجتماعی در مورد مواد مخدر و…

جوایز فیلم:

این فیلم با اینکه در اکثر جوایز جشنواره سی و هفتم فیلم فجر کاندیدا شده بود، توانست جوایز بهترین تدوین و بهترین صدابرداری را از آن خود کند.

همچنین در جشن خانه سینما، و جشن حافظ نیز جوایز زیادی را برد.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم مناسب کسانی است که سینمای اجتماعی را دوست دارند و همینطور برای کسانی که فیلم قبلی سعید روستایی، “ابد و یک روز” را پسندیده بودند.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

نوید محمد زاده در دام تکرار
قدمی رو به جلو یا به عقب
سختی های یک سوژه حساس

 

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۰ MB: از سرور Mediafire 

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۰ MB: از سرور Picofile

 

تریلر فیلم “متری شیش و نیم”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments