;

پرونده ای برای جیمز کامرون و فیلمهایش

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۳ MB: از سرور Mediafire ، از سرور Picofile

 

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان و سهند

کارگردانی که پرونده اش بررسی می شود؟

جیمز کامرون

کارگردان ۶۵ ساله کانادایی که از رانندگی کامیون شروع کرد و به یکی از بزرگترین کارگردانان حال حاضر جهان بدل شد. به نظر می رسد او بهتر از هر کسی می داند که چگونه فیلم پرفروش بسازد. فیلمهای او اکثرا پرفروش بوده اند و دو فیلم او (تایتانیک و آواتار) تا مدت ها در صدر لیست پرفروش ترین فیلمهای جهان جا خوش کرده بودند.

تا کنون چند فیلم ساخته است؟

۸ فیلم

چه فیلمهایی ساخته است:

Piranha II: The Spawning : اولین و ناشناخته ترین فیلم او که البته افتضاحی کامل هم بود.

Terminator: شاید به جرات بتوان گفت فیلمی که این کارگردان را به دنیا معرفی کرد،‌سکوی پرتاب او شد و تقریبا بیشتر از همه فیلمهای او رای مثبت منتقدین را دریافت کرد، همین فیلم ترمیناتور بود. این فیلم نه تنها برای او، بلکه فصل جدیدی از بازیگری را هم به روی “آرلوند شوارتزنگر” گشود.

Aliens: قسمت دوم فیلم “بیگانه” که حالا دیگر به فیلمی کالت تبدیل شده. تفاوت عمده کارگردانی او در قیاس با “ریدلی اسکات” و حفظ نقاط قوت فیلم در کنار تفاوت ها، باعث تحسین این فیلم شد.

Abyss: این فیلم در کارنامه او فیلمی معمولی است. چه به لحاظ فروش، و چه به لحاظ استقبال مخاطبین.

Terminator 2 Judgment Day: به اعتقاد نگارنده این فیلم با اختلاف بهترین دنباله تاریخ سینما، و همچنین بهترین فیلم اکشن تمام دوران است. با اینکه سری فیلمهای ترمیناتور بعد از این فیلم هم ادامه پیدا کرد، اما دیگر هرگز توفیق دو فیلم را تکرار نکرد و دنباله های غیرضروری تبدیل شد.

True Lies: فیلمی که در کارنامه او قدمی رو به عقب است. هر چند فروش خوبی داشت، و با استقبال نسبی هم مواجه شد.

Titanic: فیلمی با بودجه سرسام آور ۲۰۰ میلیون دلاری که بیش از ۲ میلیارد دلار فروش کرد و بر بام قله پرفروش ترین فیلم جهان برای مدت ها تکیه زد، “کیت وینسلت” و “دی کاپریو” را بعنوان ستارگان سینما معرفی کرد. و موفقیت خیره کننده ای برای او به جا گذاشت.

Avatar: بعد از حدود ۱۲ سال از فیلم قبلی، تنها خود او بود که توانست رکورد خیره کننده تایتانیک را بشکند و دوباره با فروش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری حتی از فیلم قبلی خود هم پیشی بگیرد. این فیلم کاری کرد که کامرون همزمان برای ساخت فیلمهای آواتار ۲ و ۳ برنامه ریزی کرد. فیلمهای که برنامه های اکران آنها برای سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ پیش بینی شده است.

آنچه در این پادکست خواهید شنید

مروری گذرا بر زندگی و آثار جیمز کامرون

 

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۳ MB: از سرور Mediafire 

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۳ MB: از سرور Picofile

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
۴ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

بین فیلم هایی که بهشون ده میدم دوتاشون مال کامرون کبیر هست: ترمیناتور ۲ و تایتانیک.

امین
امین
۸ مهر, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ب٫ظ

شاید می‌شد بیشتر و مفصل‌تر بحث کرد البته چون پادکست باید سی‌دقیقه‌ای می‌بود و به همه فیلم‌ها اشاره می‌شد ایرادی نمیشه گرفت
خسته نباشید