;

پادکست نقد و بررسی فیلم “آلیتا: فرشته جنگجو” Alita battle angel

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۴ MB: از سرور Mediafire ، از سرور Picofile

 

کارگردان: رابرت رودریگز Robert Rodriguez

بازیگران: روزا سالازار Rosa Salazar، کریستوفر والتز Christoph Waltz، جنیفر کانلی Jennifer Connelly

ژانر: ساکشن، ماجرایی، علمی تخیلی

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، سوشیانت و رضا

خلاصه داستان فیلم چیست؟

فیلم داستان یک “سایبرگ” احیا شده را روایت می کند. او که حالا “آلیتا” نامیده می شود، هیچ چیزی از گذشته اش را به یاد نمی آورد. پس او در جستجوی گذشته اش به عرصه ای پا می گذارد که …

آیا باید این فیلم را دید؟

طی چند سال گذشته تلاشهای زیاد و نسبتا خوبی برای اقتباس از انیمه های معروف ژاپنی و تبدیلشان به فیلم سینمایی صورت گرفته است. فیلمهای Avatar,ghost in the shell,attack on titan, از جمله معروفترین آنها بودند،اما تقریبا تمام این تلاشها نتیجه درخشانی به بار نیاورد. آلیتا جدیدترین، و البته جدی ترین این تلاشها (با توجه به بودجه و عوامل حاضر)است، فیلمی که قطعا از عناوین قبلی خود بهتر هست، اما هنوز دارای ایراداتی اساسی است که باعث میشود متوجه شویم راه درازی تا رسیدن این فرایند به نقطه ای قابل دفاع باقی مانده، آلیتا در نگاه خوشبینانه فیلمی متوسط است که نه ببینندگان انیمه اصلی را شگفت زده میکند و نه میتواند مخاطبی که صرفا این فیلم را دیده و انیمه را دنبال نکرده راضی کند.

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

رزا سالازار که تا قبل از این فیلم بازی در نقش اول رو تجربه نکرده بود، انتخاب سختی برای این فیلم بود. هر چند که چهره اش رو به صورت دیجیتالی در فیلم می بینیم. اما احتمالا می تونه راه بازیگری اش رو برای بازی در نقش های بهتر هموار کنه.

جنیفر کانلی: قبلا درباره او “اینجا” نوشته بودیم. یکی از زنان میانسال با استعداد هالیوود که ایرانی ها با فیلم “خانه ای از شن و مه” و “مرثیه ای بر یک رویا” به یادش می آرن. البته این نقش پیچیده خاصی نداره و چیز خاصی هم برای عرضه به خانم کانلی نداده.

کریستوفر والتز: به نظر می رسه خوراکش اینه که در فیلمهای تارانتینو بازی کنه تا جاهای دیگه. همچنان دوست دارم برای بازی اش در فیلمهای “جانگو آزاد شده” و “حرامزاده های لعنتی” به یادش بیارم تا فیلمهای دیگرش.

سابقه کارگردان چیست؟

رابرت رودریگز: او که یکی از دوستان صمیمی “کوئینتین تارانتینو” هست، به ساخت فیلمهای کم هزینه ولی پرزرق و برق شهرت داره. از معروف ترین فیلمهای او می توان به فیلم “ال ماریاچی”، “دسپرادو” و دنباله اش “روزی روزگاری در مکزیک” اشاره کرد. همچنین سری فیلمهای “بچه های جاسوس” و “شهر گناه” هم توسط او ساخته شده اند.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

فیلم که با درجه PG-13 اکران شده مناسب دوستداران فیلمهای ماجرایی است. کلا فیلمی است که می توان چند ساعت با خانواده از دیدن آن لذت برد.

آنچه در این پادکست خواهید شنید

بهترین اقتباس های سینمایی از روی انیمه و مانگاهای معروف
از ابتدا تا انتها متوسط
خوش ساخت و چشم نواز و البته فاقد عمق

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۴ MB: از سرور Mediafire 

دانلود فایل پادکست به حجم ۳۴ MB: از سرور Picofile

 

تریلر فیلم Alita: Battle Angel

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments