;

پادکست نقد و بررسی فیلم “جوکر” Joker

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۴ MB: از سرور Mediafire ، از سرور Picofile

کارگردان: تاد فلیپس Todd Phillips

بازیگران: خواکین فینیکس Joaquin Phoenix، رابرت دنیرو Robert De Niro

ژانر: درام، تریلر

چه کسانی در این پادکست حضور دارند؟

کیان، سوشیانت و ماکان

خلاصه داستان فیلم چیست:

فیلم داستانی مردی به “آرتور فلیک” را در شهر گاتهام روایت می کند. او که کمدینی ناموفق است و از بیماری های روحی خاصی رنج می برد، ناگهان در برابر نابرابرهای اجتماعی خوی عصیانگر خود را کشف می کند، و سعی می کند به شیوه دیگری زندگی کند که …

ستارگان این فیلم چه کسانی هستند؟

خواکین فینیکس: فیلم جوکر از آن دست فیلمهایی است که به واسطه نقش اصلی پررنگ خود یا خیلی خوب از کار در می آید یا با سر به زمین می خورد. و خواکین فینکس با چنان صلابتی نقش شخصیت چندلایه و عصیانگر و عصبانی و پیچیده جوکر را بازی کرده، که تا مدت ها فکر به او و نوع بازی اش در فیلم تماشاگر را رها نمی کند. شاید در نگاه اول هر جوکری باید با جوکر فیلم “شوالیه تاریکی” و بازی زیبای “هیث لجر” در آن فیلم مقایسه شود. اما به نظر می رسد که فینیکس حتی از این مقایسه هم جان سالم به در می برد و حالا می توان گفت که او بهترین بازیگر نقش جوکر سینما تا به حال است. و به احتمالی بسیار بالا جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول امسال را باید برای او کنار گذاشت.

رابرت دنیرو: او که نقش یک مجری معروف برنامه کمدی را بعنوان نقش مکمل فیلم بعهده دارد، بازی خوبی در فیلم ارائه کرده و میشه گفت که دیدن بازی اش در فیلم مثل نسیم روانی است که بازی “فینیکس” را کامل می کند.

چرا باید این فیلم را دید؟

این فیلم از پرسر و صدا ترین فیلمهای امسال بود. از ابتدای تولید و مرحله انتخاب بازیگر تمامی دوست داران سینمای DC و فارغ از آن، طرفداران دو آتشه شخصیت جوکر مراحل تولید را دنبال و منتظر پخش فیلم بودند. انتظاری که در نهایت جواب داد و بینندگان را با یکی از بهترین فیلمهایی که از روی یک شخصیت کمیک ساخته شده روبرو کرد. فیلم در تمامی جنبه ها با استقبال روبرو شد، از کارگردانی و بازیگری بگیرید تا فروش خیره کننده فیلم که با پشت سر گذاشتن فیلم های Deadpool و رد شدن از فروش یک میلیارد دلاری به پرفروش ترین فیلم با درجه R تاریخ تبدیل شد. این فیلم هرچه آنچه که از یک فیلم درام، تاریک و ضداجتماعی راجع به شخصیت جوکر می خواهید ببینید را به شما نشان می دهد. از صحنه های دیوانه بازی های جوکر بگیرید تا ویرانگری های درونی شخصیت او در مواجهه با یک دوجین آسیب ها و مشکلات اجتماعی. به هیچ وجه دیدن این فیلم را از دست ندهید.

چه بازیگران مطرحی تا قبل از این فیلم شخصیت “جوکر” را بازی کرده اند؟

جک نیکلسون در فیلم “بتمن Batman”

هیث لجر در فیلم “شوالیه تاریکی Dark Knight”

جراد لتو در فیلم “جوخه خودکشی Suicide Squad”

 

کارگردان این فیلم کیست:

تاد فیلیپس: شاید باورش سخت به نظر برسد. تخصص او در سایت فیلمهای کمدی است، و فیلمهایی که با آن شناخته می شود سه گانه Hangover و همینطور فیلم Due Date است. اما به باور اکثر مخاطبین او با ساخت فیلم جوکر و عوض کردم مسیر فیلمسازی خود گام جدید و محکمی برای فیلمهای آینده و پرستیژ کاری خود برداشته است.

فیلم مناسب چه کسانی است؟

این فیلم با درجه ی سنی R اکران شده، با فضایی تاریک و تلخ مناسب کسانی است که به دیدن فیلمی درام با مایه های ضداجتماعی علاقمندند. و البته علاقمندان کمیک و علی الخصوص شخصیت جوکر.

آنچه در این پادکست خواهید شنید:

جوکرها در سینما
فیلمی که در حد بازیگرش نیست
دی سی به مسیر موفقیت بازمیگردد

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۴ MB: از سرور Mediafire 

دانلود فایل پادکست به حجم ۴۴ MB: از سرور Picofile

 

تریلر فیلم “Joker”

 

Subscribe
به من اطلاع بده:
guest

3 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
۳ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ق٫ظ

ساعت ۲۰ دقیقه بامداد هست خوابم نمیبرد و تصمیم گرفتم نقدی بر فیلم مثلا اختصاصی یکی از محبوب ترین کاراکترهام بنویسم راستش من ادعایی ندارم ولی خودمو فن جوکر بودم اکثر کمیک های مهمش را تا حالا و میخام از جنبه شخصیک پردازی را موشکافی کنم همین اول بگم فیلم گند زده به شخصیت جوکر! اولین مشکلی فیلم بحث اریجین یا سرگذشت جوکر هست کمیک فن ها خوب میدونن همین جوکر را جوکر کرده.جوکر یه نماده نمادی از جنایت، جنون و دیوانگی اگه سرگذشت داشته باشه میشه مثل بقیه کاراکترهای کلیشه ای دنیای کمیک نولان با ارائه چندین سرگذشت برای… ادامه دیدگاه »

seyyedalith
seyyedalith
۲۱ آذر, ۱۳۹۸ ۷:۵۲ ب٫ظ

شبیه مقدمه‌ی داستانی بود که هیچ‌وقت شروع نشد. همش منتظر بودم اصل ماجرا شروع بشه باورم نمی‌شد همش همینه. بازی جوکر خوب بود و در جاهایی از هیث لجر الهام گرفته بود. به نظرم فیلم پاسخی بود به سه‌گانه‌ی نولان. روایت متفاوت از اتفاقات مشابه و روایت زایش بدمن که معمولا بهش پرداخته نمیشه. بدمن‌هایی که خودمون درست می‌کنیم. بخش‌هایی از فیلم از واقعیت دوره. مثلا در بیمارستان در حالی که به بینی مادرش اکسیژن وصله، با بالش خفش می‌کنه. یا توی برنامه‌ی تلویزیونی وقتی به قتل اعتراف می‌کنه برنامه قطع نمیشه و به حرفاش ادامه میده و حتی بعد… ادامه دیدگاه »